عصر بازار

یک مقام مسئول کارگری تاکید کرد

برای ایجاد شغل پول می‌خواهیم

عصر اعتبار- عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار معتقد است بدون جذب سرمایه‌های خارجی نمی‌توان شغل پایدار ایجاد کرد.

برای ایجاد شغل پول می‌خواهیم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، علی اصلانی بزرگترین معضل جامعه و دغدغه خانواده‌ها را بیکاری دانست و گفت: در حال حاضر عدم تناسب میان عرضه و تقاضا به گسترش بیکاری دامن زده است و اگر دولت می‌خواهد به اشتغال برسد و معضل بیکاری را حل کند باید به جذب سرمایه‌های خارجی نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

    اصلانی افزود: دولت باید در تعامل با دیگر قوا به سمت سرمایه‌های خارجی برود چون ایجاد شغل بدون سرمایه‌گذاری خارجی، شعاری بیش نیست.

    به گفته عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار، ایجاد یک شغل پایدار در کشور 150 میلیون تا 300 میلیون تومان نیاز پول دارد و اگر تعداد بیکاران کشور در این رقم ضرب شود، هزینه هنگفتی خواهد شد که هیچکدام از بانکهای کشور قادر به تامین آن نخواهند بود.

    اصلانی با بیان اینکه برای اشتغال پول می‌خواهیم، تصریح کرد: بدون سرمایه‌گذاری خارجی نمی‌توان شغل ایجاد کرد. امروز صنوف و واحدهایی که از بانکها وام نگرفته‌اند، بهتر و راحت‌تر کار می‌کنند ولی بنگاههایی که ناچار به گرفتن وام شدند، در سراشیبی رکود و تعطیلی قرار گرفته‌اند چون قیمت تمام شده کالا با سودی که بانک می‌گیرد قابل رقابت نیست و تولیدکننده پولی که از فروش محصولش به دست می‌آورد باید بابت قسط وام بانک سود فروش محصولش را اتش را باید بابت اقساط وام بانک بگذارد.

    وی در ادامه از امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استانها با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه با هدف گسترش فرهنگ کار به امضا رسیده و گامی مهم در جهت بازگشت به فرهنگ کار و نهادینه سازی‌ آن است.

    عضو کانون علی شورای اسلامی کار متذکر شد: معتقدم که ترویج فرهنگ کار به جای کارخانه‌ها باید از رسانه‌ها و صدا و سیما گسترش یابد و داستان سریال‌ها به جای نمایش ماشین‌های گران قیمت و خانه‌های تجملاتی و یک شبه پولدار شدن به سمت فرهنگ کار و کارآفرینی برود.

    وی در پایان یکسان سازی نرخ ارز، کاهش تورم و خروج از رکود را سه اقدام دولت دوازدهم در مقابله با بیکاری دانست و اظهار کرد: یکسان سازی نرخ ارز در جلوگیری از خروج ارز، سرمایه‌های داخلی و گسترش قاچاق موثر است،‌ از طرفی دولت باید خط فقر را به نرخ تورم نزدیک کند در غیر این صورت رکود از بین نخواهد رفت.اگر رکود در بخش کارخانه‌ها، صنوف و مسکن از بین نرود اشتغال ایجاد نمی‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو