عصر بازار

بازیابی امید در بازار زرد

عصر اعتبار- با وجود افت هفته گذشته ارزش فلز زرد، امید به روند کوتاه‌مدت پابرجاست. اونس طلا هفته گذشته ۵ دلار ارزان شد و به قیمت ۱۲۸۴ دلار رسید. با این همه، اکثر تحلیلگران و سرمایه‌گذاران انتظار دارند ارزش این کالای گرانبها در روزهای کاری این هفته تقویت شود.

بازیابی امید در بازار زرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از دنیای اقتصاد, در تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو از کارشناسان حرفه‌ای، 18 نفر شرکت کرده‌اند که از این میان 14 نفر معادل 78 درصد پاسخ‌دهندگان، افزایش و 2 نفر معادل 11 درصد، کاهش قیمت‌های کوتاه‌مدت طلا را پیش‌بینی کرده‌اند. 2 نفر معادل 11 درصد دیگر نیز نظری خنثی داشته‌اند. همزمان در نظرسنجی کیتکو از مخاطبان که بازتاب‌دهنده نظر سرمایه‌گذاران خرد است، 986 نفر شرکت کرده‌اند که از این میان 645 نفر معادل 65 درصد،‌ افزایش و 280 نفر معادل 28 درصد، کاهش قیمت‌های طلا را در هفته جدید که از امروز دوشنبه آغاز شده، پیش‌بینی کرده‌اند. یک‌نفر معادل 7درصد نیز نظری خنثی داشته‌ است.

    ریچارد بیکر، دبیر «اورکاماینر ریپورت» می‌گوید: «اونس هفته گذشته توانست برای لحظاتی از مرز 1300 دلار عبور کند. عوامل این رشد، حمله تروریستی بارسلونا، اعلام درآمدهای کمتر از انتظار شرکت‌ها و منازعات پیرامون وضعیت ترامپ پس از حوادث شارلوتزویل بودند.» آدریان دی، رئیس «آدریان دی است منجمنت» می‌گوید: «با توجه به وضعیت سیاسی ایالات‌متحده و همین‌طور وضعیت همچنان متشنج ژئوپلیتیک، به‌علاوه نگرانی فدرال رزرو درباره تورم پایین، طلا همچنان باید روزهای خوبی داشته باشد.» دنیل پاویونیس،‌ دلال ارشد «آر جی او فیوچرز» می‌گوید به‌دلیل عواملی چون نگرانی‌های ژئوپلیتیک شامل برنامه تسلیحاتی کره شمالی، طلا ممکن است به رشد اخیر ادامه دهد. کن موریسون، دبیر خبرنامه «موریسون درباره بازارها» هم انتظار رشد قیمت‌ها را دارد. او می‌گوید: «کاهش تنش‌ها با کره شمالی با تنش‌های بی‌پایان کاخ سفید جایگزین شده است. نوسان در بازه 1320 و آزمودن مرز 1335 دلار مورد انتظار من است.» شان لوسک، مدیر صندوق تجاری در «والش تریدینگ» هم با اشاره به عواملی از قبیل اصلاح بازار سهام و نگرانی‌های ژئوپلیتیک و وضعیت سیاسی ایالات‌متحده می‌گوید که افزایشی است. اما چنان که اشاره شد همه کارشناسان، افزایشی نیستند. چارلی ندوس، استراتژیست ارشد «لاساله فیوچرز گروپ» در میان تحلیلگرانی است که با وجود افت هفته قبل، انتظار تصحیح رشد هفته‌های اخیر را دارد. او می‌گوید: «من انتظار عقب‌نشینی قیمت‌ها را در هفته جاری دارم.» کوین گرادی، رئیس «فینیکس فیوچرز اند آپشنز» خود را در مورد روند کوتاه‌مدت، خنثی فرض می‌کند و می‌افزاید که روند بازار طلا تا حد بسیار زیادی به روند بازارهای سهام وابسته است. او همین طور اشاره می‌کند که بسیاری از سرمایه‌گذاران، پیش‌تر سرمایه‌های خود را به بازار آورده‌اند و ورود سرمایه‌های جدید دشوار خواهد بود. گرادی می‌افزاید: «اگر اوضاع کاخ سفید کمی آرام بگیرد، بسیاری از مردم از درهای بازار طلا فرار خواهند کرد.»

     

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو