عصر بازار

تمرکز سرمایه‌گذاران بازار طلا بر سخنرانی رئیس بانک مرکزی آمریکا در آخر هفته

عصر اعتبار- پس از یک هفته بی‌ثباتی‌های ژئوپلتیکی در آمریکا و اروپا و در آستانه نشست بانکداران مرکزی کشور در آخر این هفته، سرمایه‌گذاران در تلاشند تا یک مسیر حرکت برای طلا بیابند.

تمرکز سرمایه‌گذاران بازار طلا بر سخنرانی رئیس بانک مرکزی آمریکا در آخر هفته
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، پس از یک هفته بی‌ثباتی‌های ژئوپلتیکی در آمریکا و اروپا و در آستانه نشست بانکداران مرکزی کشور در آخر این هفته، سرمایه‌گذاران در تلاشند تا یک مسیر حرکت برای طلا بیابند.

    هر اونس طلا در بازارهای جهانی 3.99 دلار افزایش یافت و به 1287.22 دلار فروخته شد.

    قیمت طلا در روز جمعه، به علت نگرانی‌های سیاسی و امنیتی در آمریکا و اسپانیا به بالاترین قیمت از ماه نوامبر افزایش یافته بود.

    با این حال، قیمت‌ها در اواخر روز جمعه زمانی‌که دونالد ترامپ، استیو بانون، استراتژیست ارشد خود را از کاخ سفید اخراج کرد، تغییر جهت دادند. پس از این خبر، بازارهای بورس بهبود یافت و ارزش دلار بالا رفت و سرمایه‌گذاران از دارایی‌های امنی نظیر طلا دوری کردند.

    دنیل هاینس، تحلیلگر ای‌ان‌زد گفت: «تنش‌های سیاسی طی هفته گذشته تاحدی زیاد بود اما خبر اخراج استیو بانون از کاخ سفید در روز جمعه اشتهای سرمایه‌گذاران را در آن لحظه کم کرد و اکنون سرمایه‌گذاران احتمالا منتظرند تا پیش از تعیین مسیر حرکت خود، اوضاع را بسنجند.»

    از آنجایی‌که نگرانی‌هایی در مورد توانایی ترامپ برای اجرای تعهدات سیاست‌های رشد در میان سرمایه‌گذاران ایجاد شده است، بازارهای بورس آسیایی و ارزش دلار امروز اندکی تغییر کرد.

    در عین حال، با توجه به رزمایش مشترک نیروهای آمریکا و کره جنوبی، سرمایه‌گذاران در مورد هرگونه تشدید تنش میان کره شمالی و آمریکا بسیار هوشیارند.

    بازار همچنین منتظر نشست بانکداران مرکزی کشورها در آخر هفته در جکسون هول است جایی‌که جنت یلن، رئیس فدرال رزرو سخنرانی خواهد کرد و سرمایه‌گذاران برای یافتن سرنخ‌هایی در مورد یک افزایش دیگر در نرخ بهره بانکی آمریکا در سال جاری آن را رصد خواهند کرد.

    هاینس توضیح داد: «سخنرانی یلن در آخر هفته می‌تواند یک اتفاق محرک برای طلا باشد.»

    طلا به شدت نسبت به افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا حساس است چراکه افزایش این نرخ هزینه‌های نگهداری طلا را افزایش می‌دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو