عصر بازار

گمرک ایران اعلام کرد

۴۵ کارت بازرگانی اجاره‌ای باطل شد

عصر اعتبار- معاون گمرک ایران گفت: در سایه اجرای سامانه جامع گمرکی، کارت های اجاره ای شناسایی شدند و تاکنون ۴۵ کارت باطل شده است.

۴۵ کارت بازرگانی اجاره‌ای باطل شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، معاون گمرک ایران گفت: در سایه اجرای سامانه جامع گمرکی، کارت های اجاره ای شناسایی شدند و تاکنون 45 کارت باطل شده است.

    «فرود عسگری» افزود: کسانی که در یک زمان در رشته های مختلف از گمرک های مختلف کالا وارد می کنند، اغلب از کارت های بازرگانی اجاره ای استفاده می کنند زیرا تمرکز تجار واقعی بر یک رشته فعالیت است.

    وی افزود: از زمان اجرای سامانه جامع گمرکی تاکنون 45 کارت بازرگانی اجاره ای ابطال شده است و به نظر می رسد اتاق بازرگانی به عنوان متولی صدور این کارت ها باید سخت گیری بیشتری در صدور آن داشته باشد.

    معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران اظهار داشت: باید کسانی واجد شرایط اخذ این کارت ها باشند که بخواهند به طور واقعی در حوزه بازرگانی فعالیت کنند و از این رو برای هدفمند شدن صدور این کارت ها می توان شروطی همچونی عضویت در اتحادیه ها را لحاظ کرد.

    عسگری سطح بندی کارت ها برای اینکه هر کس نتواند با هر کارتی به هر میزانی کالا وارد کند، را دیگر شیوه برای مقابله با کارت های بازرگانی موقت و سوء استفاده از آن ذکر کرد.

    داشتن کارت بازرگانی برای کسانی که در امر صادرات و واردات کالا فعالیت دارند، الزامی است که توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر می شود.

    این کارت ها به دو گروه اصلی کارت های دائم و موقت تقسیم می شوند که کارت های موقت با سه هدف ویژه تولیدی ها، ویژه صادرات و ویژه واحدهای غیرتجاری صادر می شوند.

    در سال های اخیر برخی واردکنندگان غیررسمی با پرداخت مبالغی به دارندگان کارت های موقت، به اصطلاح آن را اجاره کرده و واردات انجام می دادند و از این رو به کارت های اجاره ای شهرت یافت.

    با استقرار سامانه جامع گمرکی از پاییز سال 93، به دلیل ثبت همه اطلاعات واردکنندگان و مجوزهای صادره برای واردات و صادرات کالا به صورت برخط، امکان شناسایی افرادی که با کارت های اجاره ای اقدام به واردات می کنند، برای گمرک فراهم شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو