عصر بازار

مدیر عامل بانک ملی ایران خبر داد:

کاهش سهم بانک ملی ایران از مطالبات معوق شبکه بانکی به ۹ درصد

عصر اعتبار- مدیر عامل بانک ملی ایران گفت: بر اثر تلاش های صورت گرفته، مطالبات غیرجاری این بانک از ۱۳۰ هزار میلیارد ریال در مرداد ماه ۱۳۹۲ که معادل ۱۷ درصد سهم از کل مطالبات معوق شبکه بانکی کشور بود، در پایان سال ۱۳۹۵ به ۸۴ هزار میلیارد ریال کاهش یافته است.

کاهش سهم بانک ملی ایران از مطالبات معوق شبکه بانکی به ۹ درصد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، محمد رضا حسین زاده با بیان این مطلب اعلام کرد: در این بانک اقدامات لازم برای آسیب شناسی موضوع در دستور کار قرار گرفت و به تفکیک مشکلات درون سازمانی و برون سازمانی افزایش مطالبات غیرجاری بررسی شد و برنامه ریزی هدفمندی برای حداکثر سازی ظرفیت و پتانسیل موجود و دستیابی به اهداف کاهشی مطالبات غیرجاری به کار رفت، به گونه ای که با اجرا و کنترل مستمر برنامه ها و اهداف مورد انتظار ، نتایج خوبی حاصل شده است.

    وی افزود:کاهش 46 هزار میلیارد ریالی مطالبات غیرجاری از سال 1392 تا 1395، دستاورد مهمی برای بانک ملی ایران محسوب می شود و  موجب برگشت بالغ بر 30 هزار میلیارد ریال از ذخایر مطالبات مشکوک الوصول و بهبود صورت های مالی بانک شده است.

    رییس هیات مدیره بانک ملی ایران تاکید کرد: در حال حاضر سهم این بانک از مطالبات معوق شبکه بانکی کشور از 17 درصد به 9 درصد کاهش یافته است.

    حسین زاده ادامه داد: در نتیجه اقدامات صورت گرفته در پایان سال 1395، نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات پرداختی(NPL) این بانک به 8/7 درصد رسید که کاهش قابل ملاحظه ای محسوب می شود. این در حالی است که میانگین این نسبت برای بانک های بزرگ که سهم اصلی در بازار دارند، 8/8 درصد است.

    مدیر عامل بانک ملی ایران اظهار کرد: در دوران پساتحریم و به منظور برقراری ارتباطات و تعاملات بانک های داخلی با بانک های بین المللی ، استاندارد بودن نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات پرداختی  از اهمیت فراوانی برخوردار است و بانک های بین المللی اهمیت ویژه ای برای این نسبت قائل هستند . براساس استانداردهای جهانی نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات پرداختی باید بین 3 تا 5 درصد باشد که با روند فعلی ، بانک ملی ایران به این نسبت نزدیک شده و تلاش برای کاهش بیشتر آن در اولویت اهداف و برنامه های عملیاتی هیات مدیره بانک قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو