عصر بازار

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران اعلام کرد

طرح بیمه موسسان و مدیران آموزشگاه‌های آزاد در مجلس تا دو ماه آینده

عصر اعتبار- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران از طرح بیمه مربیان و موسسان آموزشگاه‌های آزاد فنی حرفه‌ای در صحن مجلس شورای اسلامی تا دو ماه آینده خبر داد و گفت: ۸۵ درصد آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در بخش دولتی و ۲۵ درصد آموزشگاه‌ها در بخش خصوصی مورد پایش قرار گرفتند.

طرح بیمه موسسان و مدیران آموزشگاه‌های آزاد در مجلس تا دو ماه آینده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مجید تهرانیان در همایش راهبردهای هدایت و توسعه آموزش‌های مهارتی (رهتام) که در مجموعه تلاش، اظهار کرد: طرح بیمه مربیان و مدیران آموزشگاه‌های آزاد در مجلس شورای اسلامی تا پیش از این به دلیل آنکه محل تامین اعتبار و بودجه آن توسط دولت مشخص نشده بود، از سوی مجلس شورای اسلامی رد شد، ولی با تاکید رییس سازمان فنی و حرفه‌ای دکتر سازگارنژاد و پیگیری مجدد طرح را به جریان انداختیم و در کمیسیون مربوطه در پاسخ به این پرسش که اعتبار این طرح از کجا تامین خواهد شد، رییس سازمان اعلام کردند که بخشی از منابع سازمان را به جهت تامین شغلی موسسان به این امر اختصاص می‌دهند.

    مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران بیان کرد: خوشبختانه طرح در حال حاضر اعلام وصول شده، در نوبت رسیدگی قرار گرفته ولی تا دو ماه آینده به صحن مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود که در صورت تصویب بیمه موسسان و مدیر آموزشگاه‌های آزاد محقق خواهد شد.

    وی در ادامه از پایش 25 درصد آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در استان تهران خبر داد و گفت: در بخش دولتی نیز 85 درصد آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای مورد پایش قرار گرفتند و نگاه‌مان در سال گذشته به جای نگاه مچ‌گیرانه به سمت رفع چالش‌های موجود بوده است.

    تهرانیان در ادامه از ارسال 214 درخواست ایجاد آموزشگاه آزاد به اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران در چهار ماهه امسال خبر داد.

    مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران اظهار کرد: این میزان تقاضا در استان تهران چهار برابر تعداد آموزشگاه‌های استانی همچون ایلام است، لذا به همین دلیل در راستای سیاست حمایت از آموزشگاه‌های آزاد تنها با 60 درخواست موافقت کردیم.

    به گفته وی آموزشگاه‌های آزاد در تهران مثل قارچ در تهران در حال سبز شدن هستند و هر کسی با یک درخواست به دنبال گرفتن مجوز آموزشگاه‌ است.

    مدیر کل آموزش فنی حرفه‌ای استان تهران درباره‌ی استخدام و جذب مربیان حق‌ التدریس فنی و حرفه‌ای نیز گفت: خوشبختانه در استان تهران هیچ مربی فنی و حرفه‌ای نمانده که تعیین تکلیف نشده باشد و تنها در چند استان تعدادی از مربیان حق التدریس فنی و حرفه‌ای باقی مانده‌اند که منتظر گرفتن پست هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو