عصر بازار

ربیعی در حاشیه جلسه هیئت دولت خبر داد

افزایش ۱۰ درصدی حقوق مستمری بگیران عشایری و روستایی

عصر اعتبار- وزیر کار از افزایش ۱۰ درصدی دریافتی مستمری بگیران بیمه روستایی و عشایری خبر داد.

افزایش ۱۰ درصدی حقوق مستمری بگیران عشایری و روستایی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، علی ربیعی وزیر کار، رفاه و تعاون اجتماعی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت و در جمع خبرنگاران درباره وضعیت بیمه کارگران، گفت: خوشبختانه در سال 96 تصمیم گرفتیم 200 هزار نفر از کارگران ساختمانی را که در سه دسته طبقه‌بندی شده‌اند را بیمه کنیم.

    وی افزود:‌ در آغاز دولت یازدهم نزدیک به 500 هزار نفر بیمه کارگران ساختمانی را داشتند که پس از بررسی مشخص شد 170 هزار نفر از این افراد کارگر ساختمانی نبودند. کاری که در طی 4 سال گذشته  انجام دادیم منجر به بیمه شدن نزدیک به یک میلیون نفر یعنی سالانه به طور متوسط 100 هزار نفر شد. مطالعات نشان می‌دهد تعداد کارگران ساختمانی حدود یک تا یک میلیون و صد هزار میلیون نفر باشد که با بیمه شدن 200 هزار نفر از این افراد طی امسال دیگر هیچ کارگر ساختمانی بدون بیمه نخواهیم داشت.

    ربیعی تصریح کرد:‌ ممکن است هنوز عده‌ای برای بیمه شدن به سازمان فنی و حرفه‌ای مراجعه نکرده باشند که این موضوع می‌تواند خبر خوشی برای آنها باشد. به رغم اینکه با توجه به مصوباتی که برای تامین اعتبار این کار پیش‌بینی شده ما بیش از 700 میلیارد تومان نتوانسته‌ایم جذب کنیم، در حالی که مصارف بیمه کارگران ساختمانی بالغ بر 1600 میلیارد تومان است.

    وزیر کار ادامه داد: من در حال ابلاغ این موضوع هستم که  از فردا دریافتی مستمری بگیران بیمه عشایر و روستایی 10 درصد افزایش پیدا کند و ما تلاش‌مان این بوده که براساس نرخ تورم اعتبار صندوق بیمه روستائیان و عشایر افزایش پیدا کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی