عصر بازار

راه دشواری برای اصلاحات اقتصادی پیش رو است

عصر اعتبار- خزانه دار کل کشور گفت: هنوز راه دشواری برای اصلاحات اقتصادی پیش رو است و تجربه کرباسیا ن در گمرک نشان می دهد که وی تحول خواه است.

راه دشواری برای اصلاحات اقتصادی پیش رو است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، ابوالفضل اکرمی در مراسم تودیع و معارفه وزیر اقتصاد که با حضور اسحق جهانگیری در وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، با بیان اینکه،  از تلاش های دکتر طیب نیا تکریم می نماییم ، افزود:وقتی رییس جمهور می خواهد گزارش خدمات طیب نیا در جایگاه بالایی قرار دارد برای همه ما تعابیری مانند پایان یافتن آشفتگی اقتصادی و سیاست گذاری های اقتصادی و همچنین بازگشت ثبات به اقتصاد و دستیابی به رکورد بی سابقه دارای تعابیری است .

    وی افزود :برای درک این موفقیت ها لازم است وضعیت اقتصاد کشور در سال 91 و چشم انداز آن را مرور کنیم یادمان بیاید که اقتصاد ایران در بی سابقه ترین رکورد تورمی قرار داشت به هیچ وجه قصد نداریم بگوییم موفقیت های دولت یازدهم از وزارت اقتصاد بوده اما اندازه دستاوردها به میزانی بزرگ است که هیچ ناظر منصفی نمی تواند همه اینها را به یک دستگاه منصوب کند همه این دستاوردها از پشتیانی  مقام معظم رهبری بود که اجازه داد سیاست ها به بار بشیند طیب نیا نقش متمایز و برجسته ای در بازگشت خرد ورزی و سیاستهای اقتصادی داشت.

    خزانه دار کل کشور گفت: وی با جدیت در سیاست های پولی ، مالی ،اخلاق و ادب نقش موثری را ایفا کرد و خرد ورزی وی در سیاست گذاری های اقتصادی نقش بسرایی داشت .در دوره ای که دکتر طیب نیا تصدی وزارت اقتصاد را داشت گام های بلندی برای اصلاحات اقتصادی کشور برداشته شد.

    خزانه دار کل کشور با بیان اینکه کار های انجام نشده فراوانی وجود دارد، افزود: این کمبودها باید در دولت دوزادهم جبران شود در چهار سال گذشته گمرک کشور به طور کلی متحول شد ودر حوزه تجارت خارجی نیز دستاوردهای مهمی داشتیم.

    وی ادامه داد: در چهار سال گذشته اقدامات مهمی در اجرای طرح تحول مالیاتی برداشته شد و به سرعت خوبی به سمت نظام یکپارچه مالیانی عادلانه حرکت کردیم.

    وی افزود: همچنین در این مدت گام های مهمی برای اصلاح نظام مالی کشور برداشته شد  و اصلاحات مهم در نظام بانکی اتفاق افتاد وسهم بازار سرمایه در تامین مالی افزایش یافت امروز سهم بازار سرمایه در ساماندهی وضعیت بدهی های کشور مشاهده می شود.

    اکرمی  گفت: در طول چهار سال گذشته پیشرفت های خوبی در نظام مالی ایجاد و دولت با پیاده سازی حسابداری تعهدی اطلاعات بهتری از وضعیت دارایی ها و بدهی ها دارد.در چهار سال گذشته اقتصاد ایران مردمی تر و بنگاه های دولتی به بخش خصوصی واقعی رسید و بزودی سهامداران سودسهام عدالت را دریافت می کنند.

    خزانه دار کل کشور تاکید کرد در این مدت بازار بدهی کشور رقابتی تر و بیمه مرکزی به ایفای نقش اصلی خود نزدیک تر شد.

    اکرمی با بیان اینکه، در محافل عمومی گاهی از دکتر طیب نیا  به عنوان طیب تورم نام می بردند اما برای ما در وزارت اقتصاد نقش او مهم تر بود، ادامه داد:وی اصلاحات مهمی را بنا نهاد و بسیاری از بیماری های اقتصاد ایران را درمان کرد.

    وی گفت: با راهبری رییس جمهور در دولت یازدهم تحولات اقتصادی مهمی ایجاد کرد و سختی های زیادی را به جان خرید اما از ادامه کار باز نیایستاد. این مقاومت طیب نیا را پاس می داریم و برایش آرزوی موفقیت داریم .

    وی اظهار داشت: امروز سکان وزارت اقتصاد  در دستان کسی قرار گرفت که تا دیروز یکی از معاونین طیب نیا بود و این برای ما خوشایند است، چون تجربه طولانی ورازت اقتصاد  را دارد وبا مامویت های آن اشنا  است و سرمایه  های وزارت خانه را می شناسد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو