عصر بازار

با اجرای طرح ضربتی بانک مرکزی

روزانه ۲۴۰۰ نفر در مناطق محروم وام ازدواج دریافت کردند

عصر اعتبار- میانگین پرداختی روزانه وام ازدواج با اجرای طرح ضربتی در مردادماه توسط ۱۱ بانک عامل و سایر بانک ها در استان های محروم و کم برخوردار به بیش از ۲۴۰۰ نفر رسیده است.

روزانه ۲۴۰۰ نفر در مناطق محروم وام ازدواج دریافت کردند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، به مناسبت اول ذی‌الحجه، سالروز پیوند گل باغ نبوی حضرت فاطمه زهرا(س) با امیرالمومنین مولا علی (ع) و روز ازدواج، گزارش عملکرد یک ماهه طرح ضربتی اعطای وام قرض‌الحسنه ازدواج که حاکی از روند مطلوب اجرای این طرح است، منتشر می‌شود.

    بر اساس این گزارش از ابتدای مردادماه سال جاری با طرح ضربتی وام ازدواج، در مجموع 245 هزار فقره وام ازدواج به زوجین اعطا شده است که 60 هزار فقره از آن در استان‌های محروم و کم برخوردار و 185 هزار فقره در سایر استان‌ها و مناطق کشور تخصیص یافته است.

    آمار پرداختی در چهارماهه اول سال جاری به طور میانگین برای تمام بانک‌های عضو در سامانه وام ازدواج (31 بانک) تعداد 75 هزار نفر بوده است، که در مردادماه پرداختی از نظر تعداد بیش از 3 برابر شده است.

    میزان پرداختی روزانه تمام بانک‌های عضو سامانه وام ازدواج در چهار ماهه اول سال جاری در استان‌های محروم وکم‌برخوردار به‌طور متوسط بیش از 600 نفر بوده است، این در حالی است که در مردادماه و با اجرای طرح ضربتی وام ازدواج میانگین پرداختی روزانه توسط 11 بانک عامل و سایر بانک ها به بیش از 2400 نفر رسیده است.

    در طول اجرای این طرح و با پرداخت‌های به عمل آمده، تعداد افراد در صف که ثبت‌نام آنان مربوط به قبل از سال 1396 بوده است، در حال حاضر به 45 هزار نفر کاهش یافته است.

    امید است با اجرای کامل طرح، در ابتدای مهرماه سال جاری صرفاً افراد ثبت نامی سال 1396 ( افراد درصف مربوط به سه ماهه دوم سال) در صف دریافت وام قرار داشته باشند.

    شایان ذکر است در مردادماه امسال، تعداد وام دریافتی از سوی متقاضیان زن 114 هزار نفر و متقاضیان مرد 131 هزار نفر بوده است. همچنین بیشترین دریافت کنندگان وام ازدواج در طول این دوره از نظر سنی، در بین زنان 20 تا 25 سال و در آقایان بین 25 تا 30 سال سن قرار دارند.

    گفتنی است در پایان مردادماه سال جاری 340 هزار نفر در صف دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج قرار دارند که 100 هزار نفر از آنها در طول مرداد ماه ثبت‌نام کرده‌اند.

    لازم به ذکر است که تعداد افراد ثبت نام شده جدید در چهار ماهه اول سال جاری و قبل از اجرای طرح، 205 هزار نفر بوده است. بنابراین در مردادماه، ثبت نام در سامانه قرض الحسنه ازدواج رشد بی سابقه 100 درصدی داشته‌ است.

    در پایان بانک مرکزی ضمن تشکر از تمام همکاران نظام بانکی کشور اعم از مدیران، سرپرستی‌های استان ها، شعب و همکاران روابط عمومی بانک‌ها، انتظار دارد که با تلاش و جدیت بیشتر برای رسیدن به حداقل پرداخت 500 هزار فقره وام ازدواج در پایان طرح اقدام کنند. همچنین لازم است مجدداً‌ تأکید شود که مزدوجین محترم در صورت تعیین شعبه سریعاً جهت ارائه مدارک به شعب تعیین شده به منظور تسریع در اخذ وام خود اقدام لازم را به عمل آورند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی