عصر بازار

نماینده‌ی مردم کهنوج، منوجان، رودبار جنوب،قلعه گنج و فاریاب:

بهترین گزینه برای توسعه کهنوج موسسه اعتباری ملل بود

عصر اعتبار- با توجه به اینکه مدیریت توسعه کهنوج به موسسه اعتباری ملل به عنوان معین اقتصادی سپرده شده است و در همین راستا جلسه کاری مسئولان این شهر در دفتر مدیرعامل موسسه، در تاریخ ۳۱ مرداد ماه ۱۳۹۶ برگزار گردید.

بهترین گزینه برای توسعه کهنوج موسسه اعتباری ملل بود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، روابط عمومی موسسه اعتباری ملل به همین بهانه گفتگوی کوتاهی با دکتر احمد حمزه‌ای نماینده‌ی دوره‌ی دهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه کهنوج و منوجان و رودبار جنوب و قلعه گنج و فاریاب در جنوب استان کرمان انجام داده است که در ذیل می خوانید.

    فرصت های سرمایه گذاری در کهنوج و توابعی که حضرتعالی نماینده آنها در مجلس شورای اسلامی هستید چگونه است؟
    جنوب کرمان یک منطقه بکر و دست نخورده است. همه ظرفیت هایی که در سایر مناطق کشور ما وجود دارد در آنجا هم قطعا وجود دارد. فرقش با سایر مناطق این است که در آنجا ظرفیت ها بالفعل شده است ولی در منطقه ما هنوز دست نخورده است. تمام پتانسیل‌هایی که برای توسعه لازم است در این موجود منطقه موجود است.
    جنوب کرمان به‌خاطر بکر بودن دارای جاذبه توریستی خیلی خوبی است. صنعت توریستم در این منطقه خوب رشد می‌کند. مثلا در قلعه گنج ما یک هتل کپری داریم که در دنیا برندی شده است. تنها هتل کشور است که همیشه 83درصد تخت‌هایش اشغال است. کهنوج هم دارای همین ظرفیت است.
    در بخش کشاورزی، صنایع بسته بندی، نگهدارنده و فراوری محصولات هیچ چیزی در منطقه ما وجود ندارد. با توجه به اینکه منطقه یکی از قطب های کشاورزی کشور است فرصت بسیار خوبیست. تولیدات این منطقه 4 فصل است به طوری که به اینجا به بزرگترین گلخانه طبیعی دنیا معروف شده است.
    در زمینه معادن استان کرمان را بهشت معادن ایران می‌دانند. بیشتر معادن این منطقه غیر فعال است و به بهره برداری نرسیده است. ما معادن مختلف سنگ، آهن، مس و... داریم که هیچ کدامشان به بهره برداری نرسیده و می‌توان در این زمینه نیز در منطقه سرمایه گذاری کرد. با توجه به فاصله کمی که تا بندرعباس داریم می‌توانیم از آنجا محصولاتمان را به تمام نقاط دنیا صادرکنیم.
    وضعیت نیروی انسانی در آن منطقه چگونه است؟
     جمعیت جوان در حال توسعه ای داریم. بالاترین رشد جمعیت کشور مال منطقه جنوب کرمان است. شما هنوز در جنوب کرمان خانواده های 7-8 نفره می بینید. چیزی که تقریباً در بقیه نقاط کشور نایاب یا کمیاب است. سطح تحصیلی جوانان منطقه با 2-3 دانشگاهی که راه اندازی شده است بهتر شده است.
    در صحبت هایتان درباره 8 زون اقتصادی صحبت کردید. در این مورد کمی توضیح می‌دهید؟
     این یکی از ابتکارات استاندار فهیم کرمان؛ مهندس رزم حسینی بود. ایشان برای توسعه جنوب کرمان تحت عنوان پروژه‌های اقتصاد مقاومتی، به این نتیجه رسیدند تا از شرکت‌هایی که دانش توسعه را دارند و توانسته‌اند در شرایط تحریم اقتصادی سالیان گذشته خودشان را به عنوان شرکت موفق نشان دهند و در عرصه داخلی و خارجی تجربه‌ای کسب کنند به عنوان مدیران توسعه مناطق مختلف استان کرمان استفاده کنند. استان را زون بندی کردند و هر زون را به یک شرکت بزرگ سپردند. جنوب استان کرمان چون محروم‌ترین نقطه استان است هر شهر را به یک شرکت واگذار کردند. در برخی از مناطق هم چند شهر را به یک شرکت داریم.
    این شرکت‌ها با دانش، تجربه و مدیریت خود منابع منطقه را به کار گرفته و استعدادهای منطقه را شکوفا می‌کنند و با این حرکت هم مردم نفع می‌برند و هم شرکتی که در آنجا فعالیت می‌کند.
    نظرتان درباره معین اقتصادی و ورود موسسه اعتباری ملل در این موضوع چیست؟
    با توجه به اینکه موسسه اعتباری ملل یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری و بسیار موفق کشورمان است و با توجه به شناختی که مدیرعامل محترم موسسه از منطقه کهنوج به جهت حضور ایشان در سالیان دور و در گذشته در این منطقه داشتند و ارتباطی که از سالیان دور با منطقه کهنوج داشته‌اند یقینا بهترین انتخاب برای این شهرستان موسسه ملل بود.
    از اینکه جناب حاج آقای جوادی این مسئولیت سنگین را پذیرفتند که بطور قطع به خاطر عشق و علاقه ایشان برای خدمت به مردم محروم و مظلوم جنوب کرمان بوده است لازم می‌دانم تا از ایشان و همکارانشان نهایت تقدیر و تشکر را داشته باشم و قطعا بهترین گزینه برای کهنوج موسسه اعتباری ملل بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی