عصر بازار

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد

ضرورت ایجاد اراده ملی برای حل مشکلات صندوق‌های بازنشستگی

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر اینکه باید یک اراده ملی برای حل مشکلات صندوق بوجود بیاید گفت: بحران‌هایی که در آینده تهدید کننده هستند را نمی‌توان یک شبه حل کرد، زیرا یک شبه ایجاد نشده‌اند.

ضرورت ایجاد اراده ملی برای حل مشکلات صندوق‌های بازنشستگی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمود اسلامیان درباره اولویت صندوق بازنشستگی کشوری در دولت دوازدهم اظهار کرد: پیش از هر چیزی باید یک واکاوی علمی در خصوص صندوق بازنشستگی کشوری صورت بگیرد.

    وی افزود: البته ما این کار را به کمک یک گروه متخصصان و مشاوران علمی خارجی انجام دادیم و آن را ارائه خواهیم کرد. 

    مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر اینکه باید یک اراده ملی برای حل مشکلات بوجود بیاید گفت: بحران‌هایی که در آینده تهدید کننده هستند را نمی‌توان یک شبه حل کرد، زیرا یک شبه ایجاد نشده‌اند. 

    اسلامیان افزود:‌ در دولت‌های گذشته 28 تصمیم غلط درباره صندوق‌های بازنشستگی گرفته شده که بار مالی آن تامین نشده است و هنوز گرفتار تبعات آن هستیم. به عنوان مثال در دولت نهم و دهم قدرت خرید بازنشستگان کشوری به دلیل عدم افزایش‌های سالانه همپای نرخ تورم تا 67.5 درصد کاهش پیدا کرد و شاهد خسارت 35 هزار میلیارد تومانی ناشی از آن به بازنشستگان بودیم.  

    وی با بیان اینکه تلاش کردیم برای جبران کاهش قدرت خرید بازنشستگان برنامه‌هایی را در هر سال اجرا و آن را ادامه دهیم گفت: طی دو سال اخیر افزایش حقوق بازنشستگان کشوری به صورت پلکانی افزایش یافت و دولت بودجه مازادی را برای آن درنظر گرفت. در سال 95، 600 میلیارد تومان و در سال جاری، 2200 میلیارد تومان مازاد بودجه صندوق از سوی دولت تخصیص یافت و توانستیم به صورت میانگین حقوق بازنشستگان را که زیر دو میلیون تومان دریافتی داشتند تا 18.5 درصد افزایش دهیم.

    مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری افزود: تلاش می‌کنیم این روند ادامه پیدا کند و تبعات ناشی از عدم افزایش متناسب حقوق بازنشستگان در سال های گذشته کاهش یابد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو