عصر بازار

مجله فوربز اعلام کرد

مارک والبرگ پردرآمدترین بازیگر جهان شد

عصر اعتبار- مجله فوربز لیست پردرآمدترین بازیگران مرد خود را هم منتشر و اعلام کرد که ستاره فرنچایز «ترنسفورمرز» در صدر لیستی قرار گرفته که یک‌چهارم آن را بازیگران غیرآمریکایی تشکیل می‌دهند.

مارک والبرگ پردرآمدترین بازیگر جهان شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فوربز، مارکی مارک رسما ریچی ریچ شد. این رپر سابق که بعدها تبدیل به بازیگر شد، حالا پردرآمدترین مرد اول هالیوود است و در بازه زمانی 12 ماهه امتیازدهی پردرآمدترین‌ها، توانسته 68 میلیون دلار پیش از مالیات کسب کند.

    این بازیگر اهل بوستون بزرگترین درآمد سالانه تا به حال خود را به خاطر چک‌هایی که از فیلم‌هایی مثل «ترنسفورمرز: آخرین شوالیه» و فیلم جدید «بابا خانه است 2» گرفت، کسب کرده است. این فیلم «ترنسفورمرز» توسط منتقدان کوبیده شد، در وبسایت نقد راتن تومیتوز امتیاز افتضاح 15 درصد دارد و ضعیف‌ترین فروش باکس‌آفیس کل این فرنچایز را هم داشت اما والبرگ قرارداد درآمد ثابت دارد، به این معنی که او سود می‌کند حتی اگر فیلم سود نکند.

    به این ترتیب، والبرگ ستاره‌ای که سال گذشته در صدر قرار گرفته بود یعنی دوین جانسون ملقب به راک را با 65 میلیون دلار به رتبه دوم فرستاد. جانسون هنوز هم به خاطر نقش‌هایش در فیلم‌های «بِی‌واچ» و «جومانجی» جدید پول زیادی به دست می‌آورد و با وجود اینکه ریبوت فیلم اول در مورد گاردهای ساحلی نتوانست در باکس‌آفیس خوش بدرخشد و منتقدان هم آن را کوبیدند، راک هنوز هم به خاطر نقش‌آفرینی‌اش در سریال «بالرز» شبکه اچ‌بی‌او پول خوبی کسب می‌کند و تا حدی محبوب شده که یک رای‌گیری نشان داده بود در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 می‌تواند ترامپ را شکست بدهد.

    بعد از جانسون، همبازی‌اش در «سریع و خشمگین» یعنی وین دیزل با 54.5 میلیون دلار در رتبه سوم قرار می‌گیرد که توانسته به خاطر درآمدهایش از این فرنچایز توربوشارژ شده و همچنین نقش‌هایش در فیلم‌های «تریپل اکس: بازگشت زندر کیج»‌ و «محافظان کهکشان 2»‌ مارول، 55 درصد درآمدش را بیشتر کند.

    آدام سندلر با 50.5 میلیون دلار و جکی چان با 49 میلیون دلار لیست پنج نفر اول را کامل می‌کنند. سندلر به خاطر قراردادی سودمند با نت‌فلیکس که به او اجازه می‌دهد فیلم‌های خودش را برای این پلتفورم تهیه‌کند حسابی جیبش را پرپول کرده و چان هم هنوز در چین پول‌سازی می‌کند.

    بین روزهای اول ماه ژوئن سال 2016 و اول ژوئن 2017 که بازه‌امتیازدهی فوربز است، 20 بازیگر پردرآمد اول جهان توانستند مجموع 720 میلیون دلار پیش از هزینه‌ها و مالیات کسب کنند. تخمین درآمدها بر پایه داده‌های نیلسن، کام‌اسکور، باکس‌آفیس موجو، آی‌ام‌دی‌بی و همچنین مصاحبه با افراد آگاه صنعت فیلم انجام شده است. تمام ارقام پیش از مالیات، هزینه مدیر برنامه‌ها و وکیل‌ها هستند.

    یک چهارم لیست امسال را بازیگران خارج ایالات متحده، از جمله سه ستاره از بالیوود یعنی شاهرخ‌خان، سلمان‌خان و آکشای کومار تشکیل می‌دهند. علاوه بر این،‌ یک‌پنجم لیست هم ستاره‌هایی هستند که برای نخستین بار وارد لیست شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به رایان رنولدز، رایان گاسلینگ، جرمی رنر و مارک روفالو اشاره کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی