عصر بازار

اعضای جدید هیات مدیره موسسه اعتباری نور انتخاب شدند

عصر اعتبار- عضو سابق هیات مدیره موسسه اعتباری نور با بیان اینکه افزایش سرمایه در دستور کار این موسسه قرار دارد،گفت: ۵ عضو اصلی جدید هیات مدیره این موسسه برای یک دوره ۲ ساله، انتخاب شدند.

اعضای جدید هیات مدیره موسسه اعتباری نور انتخاب شدند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، محمد پویانفر در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به  برگزاری  مجمع عمومی عادی فوق العاده موسسه اعتباری نور،افزود: هیات مدیره باید طبق مقررات و در مدت زمان مشخص مدیرعامل جدید را برای تایید به بانک مرکزی معرفی کند و برای این کار 5 نفر به بانک مرکزی معرفی شده اند.
    وی اظهارداشت:منوچهر زمانی، اکبر جعفری، محمد مروج، مهران شریفی و رضا گودرزی از اعضای جدید هیات مدیره موسسه اعتباری نورو  سجاد سیاح نیز به عنوان عضو علی البدل هیات مدیره انتخاب شدند  که برای یک دوره 2 ساله در این موسسه فعالیت خواهند کرد.
    به گفته وی معمار اصفهانی نیز که عنوان قائم مقام موسسه را دارد تا زمان انتخاب مدیرعامل و تایید بانک مرکزی، به عنوان سرپرست موسسه فعالیت خواهد کرد.
    پویانفر درادامه  دستاورد های هیات مدیره قبلی را تشریح کرد و اظهارداشت:یکی از اقدامات هیات مدیره گذشته متمرکز کردن 336 شعبه موسسه بوده است که  از ادغام 3 موسسه پیشگامان همیار یزد، کارسازان و صندوق‌های قرض‌الحسنه ریحانه گستر و مشیز استان کرمان تشکیل شده است.
    وی ادامه داد: تمرکز این میزان موسسه با انتخاب نرم افزار بانک ایران که یک نرم افزار داخلی که از سوی  شرکت خدمات انفورماتیک که متعلق به بانک مرکزی ،بانک صادرات .بانک ملی و غیره در بورس است، به اجرا درآمد.
    عضو سابق هیات مدیره موسسه اعتباری نورتصریح کرد: از مزایای ا این نرم افزار را می توان  متمرکز کردن حساب ها و رشد 90 درصدی منابع دانست  که در حال حاضر یک میلیون و 200 هزار مشتری را تحت پوشش قرار می دهد.
    پویانفر تاکید کرد: همچنین برنامه متمرکز کردن نرم افزارهای موسسه و انتقال داده ها از نرم افزارهای 3 موسسه یادشده نیز عملیاتی شد و در حال حاضر کارها در قالب یک پوسته متمرکز دنبال می شود.
    عضو سابق هیات مدیره موسسه اعتباری نور تصریح کرد: 95 درصد سپرده ها به سیستم جدید منتقل شده و در دسترس مشتریان از طریق شعب ،ATm ،اینترنت بانک وسایر خدمات ارائه شده از سوی این موسسه ،قرار گرفته و همچنین سوئیچ های ملی نیز فعال شده است.
    وی با بیان اینکه  هنوز صورت های مالی تجمیعی موسسه نهایی نشده است، گفت: سهامداران در نظر دارند تا سرمایه 3 هزار میلیارد ریالی موسسه به 5 هزار میلیارد ریال افزایش دهند. البته صورت های مالی موسسه که طبق استانداردهای IFRS تهیه شده، حاکی از سوددهی موسسه در سال جاری است.
    پویانفر با تاکید بر اینکه تمامی حساب های این موسسه در قالب دستورالعمل های ابلاغی بانک مرکزی افتتاح می شود، افزود: موسسه سهامداران عمده مطلق ندارد و برخی به صورت بلوک سهامی را در اختیار دارند.
    عضو سابق هیات مدیره موسسه اعتباری نور به بحث نرخ سود اشاره کردو افزود: بحث نرخ سود از اختیارات شورای پول و اعتبار است، اما این نرخ باید بر اساس عرضه و تقاضای بازار و همچنین به صورت شناور باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی