عصر بازار

در ۱۲ ماهه منتهی به مرداد

نرخ تورم خوراکی‌ها ۱۱.۲ درصد شد

عصر اعتبار- نرخ تورم گروه عمده "خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات " در دوازده ماه منتهی به مرداد ماه ۱۳۹۶ نسبت به دوره مشابه سال قبل به ۱۱.۲ درصد رسید.

نرخ تورم خوراکی‌ها ۱۱.۲ درصد شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، مرکز آمار ایران اعلام کرد: نرخ تورم کالا‌ها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری در دوازده ماه منتهی به مرداد 96 نسبت به دوره مشابه قبلی 7. 7 درصد است که نسبت به همین داده‌ها در تیر 1396 برابر 1. 0 واحد درصد افزایش یافته است.

    شاخص کل (بر مبنای100=1390) در مرداد 1396 عدد 249.6 را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل 0.6 درصد افزایش داشته است.

    افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ( تورم نقطه به نقطه ) 8.1 درصد است که نسبت به همین داده ها و اطلاعات در ماه قبل 0.8 واحد درصد کاهش یافته است.

    شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» در این ماه به 304.6 رسید که نسبت به ماه قبل 0.5 درصد افزایش نشان می‌دهد.

    شاخص گروه عمده "خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات " نسبت به ماه مشابه سال قبل 11.0 درصد افزایش نشان می‌دهد و درصد تغییرات این گروه در دوازده ماه منتهی به مرداد ماه 1396 نسبت به دوره مشابه سال قبل 11.2 درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به تیر 1396 (11.0 درصد)، 0.2 واحد درصد افزایش یافته است.

    شاخص گروه اصلی «خوراکی‌ها» در ماه مورد بررسی به عدد 302.7 رسید که نسبت به ماه قبل 0.5 درصد افزایش نشان می‌دهد. شاخص گروه اصلی «خوراکی‌ها» نسبت به ماه مشابه سال قبل 11.1 درصد افزایش نشان می‌دهد و نرخ تورم دوازده ماهه این گروه 11.3 درصد است.

    شاخص گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» در مرداد ماه به 230.7 رسید که نسبت به ماه قبل 0.6 درصد افزایش داشته است.

    افزایش شاخص گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» نسبت به ماه مشابه سال قبل 6.8 درصد بوده و نرخ تورم دوازده ماه منتهی به مرداد ماه 1396 نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه 6.2 درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به تیر ماه 1396 (6.2 درصد)، تغییری نداشته است.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو