عصر بازار

معاون بنیاد مسکن اعلام کرد؛

ساخت ۱۵۰ هزار مسکن برای محرومان تا ۵ سال آینده

عصر اعتبار- معاون پشتیبانی و استان‌های بنیاد مسکن گفت: این نهاد انقلاب اسلامی ۱۵۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان سراسر کشور طی برنامه ۵ ساله ششم در نقاط شهری و روستایی احداث می‌کند.

ساخت ۱۵۰ هزار مسکن برای محرومان تا ۵ سال آینده
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، هادی درفشی در حاشیه آیین تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت: با تامین منابع مالی این طرح توسط دولت، آورده مردم و محل حساب 100 امام، امکان بهره مندی تعداد زیادی از محرومان فاقد مسکن از سرپناه مناسب و آبرومند در طول برنامه ششم توسعه کشور فراهم خواهد شد.

    وی ساخت مسکن مناسب برای محرومان را از وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و منطبق با فرمایش های امام راحل دانست و افزود: ماموریت اصلی بنیاد برای ساحت مسکن محرومان در مناطق روستایی و شهرهای کوچک است ولی برای ساخت این نوع مسکن در شهرهای بزرگ نیز مشکل خاصی نداریم.

    معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه حدود 2 میلیون واحد مسکونی کم دوام و غیرمقاوم روستایی در کشور وجود دارد افزود: طبق برنامه هر سال باید 200 هزار واحد مسکونی جدید و مقاوم در مناطق روستایی کشور ساخته شود.

    درفشی در ادامه گفت: طرح ملی مقاوم سازی مسکن های روستایی از سال 1384 شروع شده و در این راستا تا کنون یک میلیون و 600 هزار واحد مسکونی در روستاهای کشور ساخته شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته و یک میلیون و 800 هزار واحد دیگر در حال ساخت است.

    وی اظهار کرد: برای تامین منابع مالی طرح مقاوم‌سازی مساکن روستایی مشکلی وجود ندارد و همه متقاضیان روستایی می‌توانند با بهره‌مندی از وام‌های ارزان قیمت از مزایای طرح مقاوم‌سازی واحدهای جدید بهره‌مند شوند.

    معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در ادامه گفت: امسال سقف وام پرداختی برای مقاوم‌سازی مساکن روستایی با کارمزد چهار درصد افزایش یافته است.

    تفاهم بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی برای ساخت مسکن روستایی

    درفشی از انعقاد تفاهم‌نامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و وزارت جهاد کشاورزی برای طرح های مشترک ساخت مسکن روستایی و ایجاد زیرساخت‌های اشتغال در مناطق روستایی کشور خبر داد.

    معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور افزود: بر اساس این طرح از محل اعتبارات وزارت جهادکشاورزی، ساخت مسکن منطبق با نیازهای معیشتی روستاییان به خصوص در بخش‌های دامداری، ساخت انبار علوفه و صنایع دستی صورت می‌گیرد تا بر اساس آن ماندگاری روستاییان افزایش یابد.

    درفشی مدیریت واحد در بخش عمرانی و زیرساختی روستاهای کشور را با هدف تامین بهتر نیازهای روستائیان، جلوگیری از موازی کاری و اتلاف منابع را ضروری خواند.

    وی افزود: باید به سمت مدیریت یک دست و واحد در بخش عمرانی روستایی با محوریت بنیاد مسکن حرکت کنیم تا کارایی و تاثیر طرح‌های عمرانی افزایش یابد و در نهایت اشتغال و درآمد روستائیان به نقطه مطلوبی برسد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو