عصر بازار

مدیر امور اعضای کانون کارگزاران بورس و اواق بهادار بررسی کرد؛

وضعیت بازار سرمایه در هفته ای که گذشت و پیش بینی آینده آن

عصر اعتبار- بهنام بهزادفر، مدیر امور اعضای کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار عنوان کرد: شاخص بورس اوراق بهادار در هفته­ای که گذشت با ۰.۱ درصد رشد به عدد ۸۲.۵۴۱ واحد رسید. بازدهی شاخص از ابتدای سال تا کنون حدود ۷ درصد بوده که رقم قابل توجهیست، اما ۳ درصد از بازدهی اوراق بدون ریسک کم­تر می­باشد.

وضعیت بازار سرمایه در هفته ای که گذشت و پیش بینی آینده آن
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از سنا ، مدیر امور اعضای کانون کارگزاران بورس ، گفت: در هفنه گذشته چند اتفاق مناسب پیرامون بازار سرمایه رخ داد که مهم­ترین آن کاهش نرخ سود بانکی به 15 درصد، آن هم به صورت علی­الحساب بود.

    وی افزود: این موضوع عملا موجب می­شود که رقم کف PE یا نسبت قیمت به درآمد بازار سرمایه روی رقم 6.7 بسته شود که این رقم هم­اکنون 6.7 است و علاوه بر آن بخشی از از نقدینگی بازار پول که تمایل به حضور در بازارهای پرریسک را دارند، به سمت بازار سرمایه منتقل شود.

    بهزاد فر با بیان اینکه خبر مهم دیگر در بازار سرمایه شکست سقف 81.200 واحدی شاخص از نظر تکنیکال هست که به تدریج در 1 ماه گذشته رخ داد، عنوان کرد: این محدوده ،3 سال برای شاخص کل بورس، محدوده مقاومتی بود. در حال حاضر تا محدوده 89.500 عملا هیچ مقاومتی پیش روی شاخص نیست و حتی در صورت افت بازار همین محدوده 81.200  واحدی یک حمایت مناسب برای شاخص جهت جلوگیری از افت بیشتر است.

    وی افزود: خبر مهم دیگر بازار سرمایه هم انتقال اوراق اسنادخزانه اسلامی یا سخاب به بازار بورس هست که با انتقال این اوراق بازدهی 30 و حتی 40 درصدی این اوراق کاهش خواهد یافت و در نهایت موجب عدم تبدیل سهام به این اوراق توسط سهامداران خواهد شد.

    مدیر امور اعضای کانون کارگزاران بورس اظهار داشت: در حال حاضر تنها تهدید پیش روی بازار سرمایه، تسویه­های اعتباری است که به­طور عموم در ماه شهریور به اوج خود می­رسد. پیش­بینی می­شود این پدیده در نیمه دوم شهریور کم­رنگ تر شود و در مجموع نیز با اتفافات مثبت ذکر شده در مجموع وضعیت بازار سرمایه در نیمه دوم سال بهتر از نیمه اول باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی