عصر بازار

طلا در انتظار سرنخ‌هایی از سخنرانی رؤسای بانک‌های مرکزی اروپا و آمریکا

عصر اعتبار- سرمایه گذاران طلا به دقت در حال بررسی و موشکافی اظهارات مقامات فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا هستند تا سرنخی برای مسیر حرکت قیمت طلا بیابند.

طلا در انتظار سرنخ‌هایی از سخنرانی رؤسای بانک‌های مرکزی اروپا و آمریکا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس ، از آنجایی که سرمایه گذاران در انتظار یافتن سرنخ هایی از سخنرانی جانت یلن، رئیس فدرال رزرو و ماریو دراقی، رئیس بانک مرکزی اروپا در نشست بانکداران مرکزی در آمریکا هستند، قیمت طلا تقریبا امروز قیمت ثابتی داشت.

    هر اونس طلا  پس از اینکه در جلسه گذشته 0.3 درصد کاهش یافت امروز با 1.13 دلار افزایش 1287.53 دلار فروخته شد.

    هرچند انتظار می رود که هیچ پیامی از سخنرانی یلن و دراقی به دست نیاید، سرمایه گذاران باز هم این نشست را برای یافتن سرنخ هایی از چشم انداز سیاست های پولی و نرخ بهره رصد خواهند کرد.

    در حالی بانکدارن مرکزی کشورهای جهان در نشستی گرد هم خواهند آمد که اعتمادشان با بازگشت رشد اقتصادی در جهان تقویت شده است و در نهایت این رشد ممکن است به بانک مرکزی اروپا و بانک مرکزی ژاپن اجازه دهد تا از فدرال رزرو در کاهش سیاست های دوران بحران پیروی کنند.

    جان شارما، اقتصاددان بانک ملی استرالیا گفت: «بازارهای طلا در حالت توقف قرار دارند. آنها به دقت در حال بررسی و موشکافی اظهارات مقامات فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا در مورد چشم انداز تورم و نتیجه موضع سیاست های پولی هستند.»

    طلا به شدت نسبت به افزایش نرخ بهره حساس است چراکه این اقدام هزینه های نگهداری طلا به عنوان دارایی غیربهره‌ای را افزایش می دهد.

    بازیگران بازار می گویند در عین حال، تشدید نگرانی های ژئوپلتیکی مانع از این شد تا قیمت ها به میزان چشمگیری کاهش یابد.

    دنیل هاینس، تحلیلگر ای ان زد در یادداشتی نوشت: «بی ثباتی سیاسی همچنان در درجه بالایی وجود دارد و همین سبب افزایش قیمت‌ها می شود. حملات توئیتری ترامپ در جریان مذاکرات در مورد سقف بدهی همچنان بر سطح بی ثباتی در بازار می افزاید.»

    ترامپ روز پنج شنبه زمانی که به رهبران کنگره گفت اگر به توصیه اش گوش کنند، می توانند از یک «شلوغ کاری» در مورد افزایش سقف بدهی جلوگیری کنند، درگیری جدید با جمهوری خواهان به راه انداخت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو