عصر بازار

در معاملات امروز بازارهای جهانی؛

دلار باز هم بی رونق شد

عصر اعتبار- شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز جمعه به روند افزایشی خود ادامه داد؛ اما دلار بار دیگر عملکرد ضعیفی را از خود به نمایش گذاشت.

دلار باز هم بی رونق شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، بورس کشورهای آسیایی در روز جمعه به روند افزایشی دیروز خود ادامه داد؛ این در حالی است که شاخص بورس وال استریت آمریکا شب گذشته روند نزولی به خود گرفته بود و بورس آسیا متاثر از آن نشد و در مسیر رشد خود حرکت کرد. 

    در همین حال میانگین شاخص بورس در منطقه آسیا و اقیانوسیه 0.25 درصد جهش زد که البته این سیر افزایشی شامل منطقه خارج از ژاپن نمی شود؛ ضمن اینکه برآورد می شود در اروپا سه شاخص اصلی بورس فوتسی لندن، «دی ای ایکس» آلمان و «سی ای سی» فرانسه هم تحت الشعاع رشد بورس آسیا قرار بگیرد و ارتقاء پیدا کند. 

    شاخص بورس کشورهای آسیایی در هفته جاری میلادی در مقایسه با هفته قبل، 1.6 درصد افزایش نشان داد و این رقم برای میانگین بورس های جهانی 7 دهم درصد گزارش شد. در همین حال در ژاپن بورس «نیکی» 6 دهم درصد و در هنگ سنگ بورس «هنگ کنگ» تقریبا یک درصد سیر افزایشی داشت. از سویی دیگر بورس شانگهای چین با 1.5 درصد جهش، بیشترین سیر افزایشی خود از ژانویه سال 2016 میلادی به بعد را تجربه کرد. بورس کاسپی کره جنوبی یک دهم درصد و استرالیا هم با کمی افزایش شروع بکار کردند.

    در بازار ارز جهانی،  ارزش دلار آمریکا به  109.64 ین افزایش یافت اما در مقابل 6 سبد اصلی ارز جهانی در مقایسه با هفته قبل 0.15  درصد عملکرد ضعیف تری را از خود نشان داد. اما یورو در برابر 1.17975 دلار معامله شد که عملکرد این ارز در مقایسه با هفته قبل 3 دهم درصد رشد یافته است. 

    همچنین هر اونس طلای جهانی با مقداری روند افزایشی به ازای یکهزار و 287 دلار و 7 سنت معامله شد که مجموع رشد جهانی طلا در این هفته در مقایسه با هفته قبل 2 دهم درصد است. 

    بر همین اساس، قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت و برنت هر کدام با 7 سنت افزایش به ترتیب در برابر 47.75 دلار و 52.41 دلار در هر بشکه معامله شدند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو