عصر بازار

بازدهی دلار رکورد زد

عصر اعتبار- در آخرین روز هفته گذشته، قیمت دلار بیشترین رشد را در ۲۲ روز گذشته تجربه کرد تا به آستانه محدوده ۳ هزار و ۸۴۰ تومان برسد. روز پنج‌شنبه، شاخص بازار ارز ۷ تومان افزایش یافت و به بهای ۳ هزار و ۷۳۹ تومان رسید. این بیشترین میزان رشد این ارز از ۱۲ مرداد بود و موجب شد میزان بازده هفتگی آن به ۶/ ۰ درصد برسد. آخرین بار سه هفته پیش و در اواسط مردادماه بود که این ارز بازدهی بیشتری را به ثبت رسانده بود.

بازدهی دلار رکورد زد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از دنیای اقتصاد، به گفته فعالان، رشد نرخ حواله درهم به محدوده هزار و 50 تومان مهم‌ترین عاملی بود که زمینه‌ساز ورود این ارز به کانال بالاتر شد. در کنار این، عده‌ای از معامله‌گران رشد شاخص ارزی را ناشی از جدی شدن بحث رعایت نرخ‌های سود بانکی مصوب دانستند. از نظر آنها، این اتفاق ممکن است منجر به خروج سرمایه از بانک‌ها و ورود آن به بازار ارز شود، حال آنکه گروه زیادی باور دارند نوسانات دلار چنان محدود است که دیگر برای سرمایه‌گذاران از جذابیت آن کاسته شده است. عده زیادی از بازیگران بازار نیز رشد روز آخر را ناشی از اخبار نرخ سود بانکی ندانستند و عنوان کردند که با ورود به ماه سوم تابستان تقاضای مسافرتی و زیارتی بالا رفت و همین موضوع زمینه افزایش قیمت را فراهم کرد. در واقع این دسته بیشتر از اخبار به تقاضای بنیادی توجه داشتند.

    همزمان با رشد دلار، روز پنج‌شنبه سکه تمام بهار آزادی هزار تومان افزایش یافت و به بهای یک میلیون و 212 هزار تومان رسید. سکه در 4 روز گذشته تنها 4 نوسان هزار تومانی را به ثبت رسانده و دامنه نوسان در این بازار بسیار محدود شده است. یکی از عوامل اثرگذار در کاهش نوسان، تغییرات محدود اونس جهانی بود.

    عده‌ای از بازیگران معتقدند فارغ از تغییرات کاهشی یا افزایشی روزانه دلار، این ارز در یک دامنه مشخص در حال حرکت است و با نوسانات ملایم در مسیر صعودی قرار دارد. این عده عنوان کردند، عده زیادی از معامله‌گران در ابتدای مردادماه با افزایش قیمت دلار تصور می‌کردند قیمت رشد بیشتری را نیز تجربه می‌کند. با این حال قیمت دلار که در اواسط مرداد به بهای 3 هزار و 830 تومان رسیده بود، در ادامه ماه رشد چندانی را تجربه نکرد و در نهایت با قیمت 3 هزار و 832 تومان به کار خود پایان داد. به گفته این دسته، در این شرایط در صورتی که معامله‌گران سرمایه خود را در بانک قرار می‌دادند، سود بیشتری کسب می‌کردند. در واقع، آنها باور دارند، رشد ابتدای ماه ممکن است موجب فریب عده‌ای از معامله‌گران در تخمین میزان نوسانات ماهانه شود و در نهایت آنها را دچار ضرر کند. این در حالی است که عده‌ای از معامله‌گران باور دارند، نوسانات دلار در شهریورماه می‌تواند شدت بیشتری بگیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو