عصر بازار

رای قاطع سهامداران به افزایش سرمایه بیمه اتکائی امین

عصر اعتبار- مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام بیمه اتکایی امین (نوبت دوم) عصر چهارشنبه اول شهریورماه با حضور بالغ بر ۷۹ درصد سهامداران و با دستور جلسه افزایش سرمایه در دفتر مرکزی شرکت برگزار شد.

رای قاطع سهامداران به افزایش سرمایه بیمه اتکائی امین
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، در این جلسه مصطفی مطورزاده رئیس هیئت مدیره به عنوان رئیس مجمع ضمن تبریک ایام پربرکت ماه ذیحجه و همچنین گرامیداشت هفته دولت ابراز امیدواری کرد، با بهبود شرایط اقتصادی کشور، وضعیت فعالیت شرکتهای بیمه نیز بهبود یابد.
    همچنین، در ابتدای جلسه، سید مصطفی کیائی مدیرعامل ضمن تقدیر و تشکر از حضور حداکثری سهامداران و نمایندگان بیمه مرکزی، سازمان بورس و سازمان حسابرسی تصریح کرد: در نوبت اول مجمع فوق العاده، با وجود اینکه حاضران بیش از 50 درصد بودند برای احترام به نظر سازمان خصوصی سازی و بورس و تعامل با دولت در مورد دستور جلسه مبنی بر افزایش سرمایه تصمیمی اتخاذ نشد و به امروز موکول گردید.
    وی افزود: خوشبختانه طی این هفته علاوه بر اعلام موافقت مجدد از سوی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در جهت افزایش سرمایه بیمه اتکایی امین، معاون محترم بانک و بیمه وزارت اقتصاد نیز بر برگزاری این مجمع تاکید کرد.
    کیائی با اشاره اینکه سازمان خصوصی سازی در تاریخ 30 مرداد با ارسال نامه ای، برگزاری مجمع افزایش سرمایه را بلامانع اعلام کرد، گفت: امیدواریم با برنامه ریزی انجام گرفته، به زودی شاهد واگذاری سهام سرمایه گذاری خارجی به بخش خصوصی باشیم.
    وی با اعلام گزارشی از وضعیت مالی شرکت در سال مالی جاری بیان داشت: اخیرا با بررسی مجدد وضعیت شرکت توانستیم پیش بینی سود هر سهم شرکت را برای سال مالی منتهی به 96/06/31 حدود 40 درصد افزایش داده و گزارش آن را به سازمان بورس اعلام کرده ایم؛ بنابراین اگر خسارت بزرگی رخ ندهد در پایان سال مالی 96 این میزان سود محقق خواهد شد.
    در پایان این مجمع، صاحبان سهام به اتفاق آرا با افزایش سرمایه شرکت بیمه اتکائی امین از 203 به 250 میلیارد تومان (23 درصد) موافقت کردند.
    گفتنی است، با وجود اینکه سازمان خصوصی سازی در نامه موافقت خود با برگزاری مجمع افزایش سرمایه، شرط کم نشدن سهم دولت را به بیمه اتکائی امین اعلام نموده بود، متاسفانه نماینده ای از شرکت سرمایه گذاری خارجی (ایفیک) در این مجمع حاضر نگردید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی