عصر بازار

عضو هیأت عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران:

پست بانک‌ایران ظرفیت بسیار بالائی برای ارائه خدمات خرده‌بانکداری دارد

عصر اعتبار- مهندس سلجوقی عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران در جمع مدیران پست بانک‌ایران اظهارداشت: این بانک با توجه به راهبرد تعیین شده، ظرفیت‌های بسیار بالائی برای ارائه خدمات خرده‌بانکداری دارد و باید برای سودآوری بیشتر و ارتقاء بهره‌وری از این ظرفیت ها استفاده کرده و هزینه ها را کاهش دهد.

پست بانک‌ایران ظرفیت بسیار بالائی برای ارائه خدمات خرده‌بانکداری دارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، سلجوقی در ادامه به تشریح الگوهای موفق کسب و کار و عوامل موفقیت طرح بانکداری خرد و روستائی به ویژه الگوی موفق کسب و کار و عوامل موفقیت طرح بانکداری خرد و روستایی محمد یونس بنگلادشی پرداخت و اظهارداشت: براساس این الگو هرگونه تسهیلات باید با ارائه مشاوره و با اولویت و ترجیحاً برای کارآفرینان باشد تا با رونق و توسعه و شکوفائی همراه باشد.
    سلجوفی با تأکید بر الگوی بانکداری محمد یونس در توجه به کارآفرینان گفت: باید کارآفرینان را شناسائی کرد و مهارت‌های کسب و کار را به آنها آموزش داده و موانع توسعه و شکوفایی کسب و کار را کاهش داد.
    عضو هیأت عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران افزود: در واقع بسیاری از کشورها به کارآفرینان یارانه می‌دهند و دولت‌ها صرفاً نقش کم رنگ کردن موانع را دارند و از هر حیث اشخاص حقیقی و حقوقی کارآفرین را مورد حمایت خود قرار می دهند که در این امر مهم، پست بانک باید از ابزارها و ظرفیت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت‌های تابعه استفاده نموده تا بهره‌وری در این شبکه افزایش یابد.
    وی تصریح کرد: پست بانک ایران در جایگاه بسیار مهم و حساسی قرار دارد و داری ظرفیت‌های بسیار زیادی است و باید برای سودآوری و ارتقاء بهره‌وری از این ظرفیت‌ها استفاده کرده و هزینه‌ها را کاهش دهد. آنچه مهم است باید موانع قانونی و محدودیت‌ها در بانک کم شود و از تجارب سایر بانک‌های داخلی و بین‌المللی استفاده و از الگوهای عملیاتی و اجرائی بهره‌گیری کنیم.
    سلجوفی اجرای طرح تأمین سرمایه با مشارکت مردمی(CROWDFUNDING) را مستلزم فرهنگ‌سازی دانست که بنگاه های اقتصادی و مؤسسات پولی و بانکی باید به آن توجه کنند.
    عضو هیأت عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران، موتور توسعه اقتصادی در دنیا را کارآفرینان دانست و عنوان کرد: در سال 1386سازمان دیدبان جهانی کارآفرین(GEM) با 58 کشور در حوزه کارآفرینی فعالیت خود را شروع کرد و بسیاری از فعالیت‌های روزانه کارآفرینان دنیا را رصد نمود و اذعان داشت که کارآفرینان باید از هر حیث مورد توجه مسئولان و مدیران ارشد قرار گیرند تا از طریق سرمایه‌گذاری زمینه‌های توسعه و شکوفائی را فراهم سازند.
    سلجوقی اظهار داشت: در بازار خوشه اقتصادی فعالیت‌ها بر اساس مطالعات علمی، پژوهشی و آموزشی و نیاز مشتری و بازار صورت می گیرد، به این مفهوم که هر یک از افراد حقیقی و حقوقی در این خوشه یا بنگاه تولیدی و خدماتی یک کار و حرفه را بصورت تخصصی آموزش می‌بینند و با کیفیت مناسب و بر اساس محاسبات هزینه و فایده انجام می‌دهند و در نهایت یک کالا و محصول مناسب و با کیفیت تحویل بازار می‌شود.
    وی درپایان تأکید کرد: برای تحقق برنامه‌های عملیاتی بانک، حضور مؤثر و مستمر مدیران در طرح‌ها و پروژه‌ها ضروری بوده و موجب تسریع در تحقق اهداف کوتاه‌مدت و بلند مدت می‌شود و باید به این موضوع اساسی توجه ویژه شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی