عصر بازار

رئیس کل بیمه مرکزی در نخستین جشنواره پیشگیری از سوانح و حوادث:

با اجرای صحیح مدیریت ریسک، بسیاری از حوادث قابل پیشگیری است

عصر اعتبار- صبح امروز دکتر همتی در نخستین جشنواره پیشگیری از سوانح و حوادث که با حضور وزیر بهداشت، قائم مقام رییس صدا و سیما، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و رییس جمعیت هلال احمر برگزار شد از آمادگی صنعت بیمه براى کمک به کاهش حوادث خبر داد.

با اجرای صحیح مدیریت ریسک، بسیاری از حوادث قابل پیشگیری است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، دکتر همتی در این جشنواره آمادگی صنعت بیمه را برای پیشگیری و کاهش سوانح و حوادث  اعلام کرد و گفت: سال گذشته چندین حادثه ناگوار با تلفات جانی و خسارات مالی بسیاری داشتیم که همگی ناشی از عدم مدیریت ریسک و خطای انسانی بود که قابل پیشگیری بود.
    وی گفت:صنعت بیمه در هنگام بروز حوادث در دو بخش مدیریت ریسک و جبران خسارات مالی درگیر خواهد بود که متاسفانه در اکثر مواقع عدم رعایت نکات ایمنی وخصوصا دررانندگى تا75درصد عامل انسانى به عنوان عامل اصلی اینگونه حوادث شناخته می شود.
    رئیس کل بیمه مرکزی، برگزاری این جشنواره را گامی در حل معضل پیشگیری از حوادث در کشور دانست و گفت: ایران در میان 10 کشور اول حادثه خیز دنیا قرار دارد وبه همین دلیل پیشنهاد تاسیس صندوق بیمه حوادث طبیعى را دادیم که در مراحل نهایى تصویب درمجلس قرار دارد وى گفت رفع مشکلات فعلی در مدیریت حوادث و سوانح نیازمند عزم ملی برای ایجاد هم افزایی میان ارگان های مرتبط و مسئول  است.
    دکتر همتی از قرار گرفتن مدیریت ریسک در راس برنامه های بیمه مرکزی خبر داد و گفت: صنعت بیمه سال گذشته 11 هزار میلیارد تومان معادل 3  میلیارد دلارخسارت تحقق یافته برای حوادث رانندگی داشته که خود نوعی سوخت ملی محسوب می شود و صنعت بیمه در این زمینه و در راستای تامین مالى بعدازحوادث به خوبی ایفای نقش کرده است.
    وی افزود: در حال حاضر به خاطر بالا رفتن ایمنی برخى از وسایل نقلیه خصوصا اتومبیل هایى که مجهز به کیسه هوا هستن  تعداد کشته شدگان حوادث رانندگی کاهش یافته اما تعداد مصدومین (333هزار نفر در سال گذشته) افزایش داشته و این بار مالی و روانی زیادی به جامعه وارد میکند.
    دکتر همتی با تاکید بر نقش صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در فرهنگ سازی و آموزش گفت:25 درصد کشته های حوادث رانندگی در داخل شهرهااتفاق افتاده و این نشانه عدم اموزش و فرهنگ صحیح رانندگی در میان مردم است
    وی افزود در 6 سال گذشته صنعت بیمه از طریق عوارض وضع شده به بیمه شخص ثالث 38 هزار میلیارد ریال به وزارت بهداشت و 17 هزار میلیارد ریال به نیروی انتظامی جهت پیشگیری و درمان حوادث دیدگان رانندگی پرداخت کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو