عصر بازار

اوبر بانک اتریش در پی احداث پل ارتباط مالی با ایران

عصر اعتبار- رئیس 'اوبربانک' اتریش با بیان اینکه علاقه زیادی به تجارت با ایران وجود دارد، ابراز اطمینان کرد که دستیابی به چارچوب قراردادهای پشتیبانی مالی از طرح ها و پروژه های صنعتی در ایران برای اقتصاد ملی اتریش مناسب باشد.

اوبر بانک اتریش در پی احداث پل ارتباط مالی با ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، روزنامه اشتاندارد اتریش نوشت: 'فرانتز گازلزبرگر' با اشاره به گفت و گوهای یک سال و نیم گذشته با ایران تاکید کرد که 99درصد ریسک پذیری پشتیبانی مالی این پروژه ها در ایران از سوی 'کنترل بانک' ضمانت می شود که خود یک مزیت بسیار خوب به شمار می آید.
    اشتاندارد افزود: با اینکه در ایران قوانین دست و پاگیری وجود داشته و همچنین برخی از تحریم های اتحادیه اروپا و آمریکا در مورد این کشور نیز صدق می کند، اما رئیس اوبربانک می گوید برای اقتصاد صادراتی اتریش این چارچوب توافق بدست آمده یک مزیت در مقایسه با کشورهای دیگر است. طی دو سال می توان پشتیبانی مالی از پروژه ها و قراردادها را به جایی رساند که دیگر موسسات مالی نیز در این مسیر همراه شوند.
    به گفته وی، تا اکتبر امسال نیز، نمایندگان بانک ایرانی طرف گفت و گو با اوبربانک، قرارداد نهایی را در شهر لینز اتریش امضا خواهد کرد. گازلزبرگر گفت و گوها با طرف ایرانی را با توجه به فضای ذهنی متفاوت طرفین آسان ندانست ولی در عین حال از امنیت حقوقی بسیار بالا و پایبندی ایران به وعده های خود به عنوان مزیت کار اشاره داشت. وی در عین حال گفت: یک تصمیم گیر نهایی در آنجا وجود ندارد و همه موارد به صورت جمعی تصمیم گیری می شود و گزینه زمان مفهوم متفاوتی با درک ما در اتریش دارد.
    وی سرمایه گذاری و پشتیبانی مالی را مربوط به بخش های صنایع زیرساختی، بافت های فرسوده، انرژی های خورشیدی و همچنین بخش بهداشت و درمان عنوان کرد.
    رئیس اوبربانک اتریش که اواخر سال گذشته به ایران سفر کرده بود، روابط بانکی ایران و اتریش را مناسب ارزیابی کرده و گفته بود که بر مبنای توافق بانکی میان دو کشور تاکنون ارتباطات خوبی برقرار شده و اکنون با 21 بانک ایرانی در ارتباطیم. به گفته وی، اوبر بانک اتریش تنها بانک اتریشی به شمار می رود که به طور مستقیم به نقل و انتقالات مالی با ایران مشغول است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو