عصر بازار

معاون سازمان تامین اجتماعی خبر داد

اعلام پیامکی «سوابق بیمه‌ای» طی ۲ ماه آینده

عصر اعتبار- معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی از ارسال پیامک ماهانه به همه بیمه شدگان ظرف یکی دو ماه آینده خبر داد و گفت: بر این اساس به همه بیمه شدگان پیامک می‌دهیم که کارفرما برای آنها چند روز کارکرد حق بیمه و با چه حقوقی رد کرده است و چه میزان در سوابق بیمه‌ای فرد محاسبه شده است.

اعلام پیامکی «سوابق بیمه‌ای» طی ۲ ماه آینده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمدحسن زدا با بیان اینکه 50 برنامه عملیاتی در بخش بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی داریم اظهار کرد: نگاه خود را نسبت به ارائه خدمات تغییر دادیم و تلاش می‌کنیم روند ارائه تسهیلات آسان شود و دیگر فرد برای گرفتن خدمت دوندگی اداری نکند.

    وی افزود: در چهار سال گذشته بستر ایجاد خدمات فراهم شده است و اکنون زمان بهره برداری از برنامه‌های عملیاتی از طریق هم‌افزایی بخش‌های مختلف رسیده است.

    معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه واریز آنلاین کمک هزینه ازدواج و ارائه تخفیف بابت هزینه کفن و دفن در فاکتور آرامستان‌ها از این جمله است گفت: این اقدامات می‌تواند امکان رصد و نظارت دقیقتر را فراهم کند؛ به عنوان مثال  معاونت درمان، حذف دفترچه‌های بیمه را در مراکز درمانی انجام داد و اکنون در حال پایلوت حذف دفترچه در مراکز درمانی طرف قرارداد است و این طرح امکان رصد دقیق بر کار پزشکان را فراهم کرده است.

    زدا با اعلام این خبر که برآورد ما این است که 80 درصد بار مراجعات به شعب را تا پایان امسال کاهش دهیم اظهار کرد: یکی دیگر از پروژه‌های ما ارسال پیامک به همه بیمه شدگان در هرماه است که قصد داریم آن را تا یکی دو ماه آینده اجرایی کنیم؛ بر این اساس لیست‌های پرداخت حق بیمه‌ای را که دریافت می‌کنیم، به بیمه‌شدگان اطلاع‌رسانی کنیم، یعنی از طریق پیامک به آنها می‌گوییم که حق‌بیمه این‌ماه شما دریافت شده، حقوق و دستمزد و کارکرد شما این میزان است.

    وی ادامه داد: در واقع هم اطلاع رسانی می‌کنیم و هم آنکه 13 میلیون بیمه شده به فهرست بازرسان ما اضافه می شوند و اگر کارفرمای آنها حق بیمه را ناقص پرداخت کرد، دیرکرد داشت و یا فرار بیمه‌ای انجام داد اقدام کنند. به عنوان مثال اگر در یک کارگاه برای 9 نفر پیامک ارسال شد اما برای یک نفر پیام نیامد، وی می‌تواند نزد کارفرما برود و علت را جویا شود و پیگیری‌های لازم را انجام دهد تا بعدها به هنگام بازنشستگی دچار مشکل نشود.

    معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی بر مدار برنامه حرکت می‌کند و قطعا برنامه محوری، منجر به خروجی‌های خوب می‌شود اظهار کرد: قبلا توجهی به این امور نمی‌شد و طبق آیین نامه‌های موجود عمل می‌کردیم، اما اکنون تمایل داریم کمک کنیم و اشکالات آیین نامه‌ها را از طریق سازمان مدیریت، مجلس و هیئت امنا پیگیری کنیم. تضمین موفقیت یک سازمان هدف دار قطعی است.

    زدا با  اشاره به اینکه تکریم ارباب رجوع روی تابلوهایی در شعب نصب است اما همیشه به آن عمل نمی‌شد عنوان کرد: اکنون قصد داریم در عمل ارباب رجوع را تکریم کنیم. قبلا یک فرد برای دریافت و تمدید کارت بازرگانی باید به سازمان تامین اجتماعی مراجعه می‌کرد تا اگر بدهی داشت تسویه کند، اما اکنون با اتاق بازرگانی لینک شدیم و دیگر هیچ کس ناچار نیست برای تمدید و دریافت کارت بازرگانی به ما مراجعه کند. در آنجا مستقیم و آنلاین به ما مرتبط می‌شوند و اگر شخص بدهکار باشد همانجا مبلغ به وی اعلام می‌شود و می‌تواند تسویه حساب کند.

    معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی افزود: طی چهار سال گذشته به جای حرکات نمایشی، بانک های اطلاعاتی خود را کامل کردیم و به سازمان‌های مختلف متصل شدیم.

    زدا با بیان اینکه با توسعه خدمات غیرحضوری، سفرهای درون شهری به میزان قابل توجهی کاهش یافته است عنوان کرد: در حال حاضر  حداقل یک میلیون و 200 هزار موردحق بیمه از طریق اینترنت و غیرحضوری دریافت می‌شود که 2.5 میلیون سفر درون شهری را در کشور کاهش داده است.

    وی افزود: پرداخت مستمری‌ها نیز به صورت متمرکز انجام می‌شود. قبلا پول باید از تهران به اداره کل استان، شعب و واحدها می‌رفت، اما اکنون مستقیما به حساب افراد واریز می‌شود و واسطه‌ها حذف شده‌اند. قبلا 25 روز درگیر پرداخت مستمری‌ها بودیم، اما اکنون این روند ساماندهی شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی