عصر بازار

مشمولینی که بعد از ارائه شماره شبا متوفی شدند سود می‌گیرند

احتمال واریز سود سهام عدالت در پایان شهریور ماه

عصر اعتبار- مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی با اشاره به واریز سود سهام عدالت مشمولینی که بعد از ارائه شماره شبا فوت شده‌اند گفت: مشمولینی که شماره شبای خود را به سامانه سهام عدالت ارائه و تایید آن را دریافت ولی در این ظرف زمانی متوفی شده باشند سود دریافت خواهند کرد و جز ۴۷ میلیون و ۲۰۰ نفر مشمول زنده سهام عدالت به شمار خواهند آمد.

احتمال واریز سود سهام عدالت در پایان شهریور ماه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از میزان، سید جعفر سبحانی در خصوص زمان واریز سود سهام عدالت به مشمولین بیان کرد : واریز سود سهام عدالت در شهریور ماه منوط به مصوبه شورای اصل 44 است و هر زمان این مصوبه به سازمان خصوصی‌سازی ابلاغ شود سود سهام عدالت به حساب مشمولینی که شماره شبا ارائه کرده‌اند واریز خواهد شد.


    وی در ادامه افزود: سازمان خصوصی‌سازی آمادگی لازم برای واریز سود سهام به مشمولین را دارد و احتمالا تا پایان شهریور ماه این امر محقق خواهد شد که مبلغ آن بسته به صورتحساب مشمولین از 150 هزار تومان تا حدود 70 هزار تومان خواهد بود.


    مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه مشمولینی که پس از ارائه شماره شبا متوفی شده‌اند سود دریافت خواهند کرد توضیح داد: مشمولینی که شماره شبای خود را به سامانه سهام عدالت ارائه و تایید آن را دریافت ولی در این ظرف زمانی متوفی شده باشند سود دریافت خواهند کرد و جز 47 میلیون و 200 نفر مشمول زنده سهام عدالت به شمار خواهند آمد.


    سبحانی در ادامه تاکید کرد: از میان کل مشمولین سهام عدالت حدود 2 میلیون نفر متوفی شده‌اند که در حال برنامه ریزی برای پرداخت سود سهام این افراد به وراث آن‌ها هستیم ولی هنوز زمان دقیق آن مشخص نشده است ولی مشمولین متوفیایی که جز 47 میلیون و 200 هزار نفر بعد از آذر سال 95 تا به امروز باشند سود سهام عدالت در شهریور ماه به شماره شبایی که به سامانه ارائه داده‌اند واریز خواهد شد.


    وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر حساب متوفی بعد از فوت مسدود شده باشد، تکلیف سود مشمولین سهام چه خواهد شد، گفت: بررسی شماره شبای مشمولین در زمان ارائه شماره حساب صورت خواهد گرفت و مجددا بررسی در این باره انجام نمی‌شود به همین دلیل سود سهام عدالت متوفیان این مدت نیز به حساب آن‌ها واریز خواهد شد و سازمان خصوصی‌سازی مسئولیتی در قبال پرداخت یا عدم پرداخت این سود به وارث توسط بانک نخواهد داشت.


    مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه چرا مجددا شماره‌های شبای مشمولین بررسی نمی‌شودتصریح کرد: امکان اینکه هر هفته شماره‌های شبا مشمولین توسط بانک‌ها به طور مجدد بررسی شود وجود ندارد به همین دلیل اگر در ماه‌های گذشته شماره شبا ارائه و به تایید آن به مشمول رسیده و فرد در این مدت متوفی شده سازمان خصوصی سازی سود را همانند سایر مشمولین در قیر حیات به حساب آن‌ها واریز خواهد کرد ولی مسئولیتی در قبال اینکه بانک سود را به خانواده مشمولان متوفی خواهد داد یا خیر نخواهد داشت.


    سبحانی در خصوص تعداد افرادی که از سامانه سهام عدالت صورتحساب دریافت کرده‌اند اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 36 میلیون نفر از سامانه سهام عدالت صورتحساب دریافت کرده‌اند که از این میان 30 میلیون نفر شماره شبای خود را جهت دریافت سود ارائه کرده‌اند و سایر مشمولین نیز فرصت دارند تا صورتحساب دریافت کرده و در صورت تمایل اقدام به تکمیل سرمایه تا سقف یک میلیون تومان کنند، یی شماره شبای شخصی و صحیح خود را جهت دریافت سود به سامانه ارائه کنند.


    وی یادآو رشد: مشمولینی که شماره شبای خود را ارائه نکنند نیز مشمول سود سهام می‌شوند ولی فرصت دریافت آن را در مرحله اول که احتمالا در شهریور ماه خواهد بود از دست خواهند داد و واریز سود به ماه‌های بعد موکول می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو