عصر بازار

عقب‌گرد ۱۱ واحدی شاخص کل بورس

عصر اعتبار- معامله‌گران بورس تهران امروز شاهد معاملات متعادل با چاشنی اصلاح قیمت سهام در محدوده صفر تابلو بودند بازاری که ترجیح می داد با شناسایی سهم‌های کوچک یا برخوردار از سهم شناوری پایین به دنبال کسب سود باشد.

عقب‌گرد ۱۱ واحدی شاخص کل بورس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز یکشنبه 5 شهریور ماه 96 با کاهش 11 واحدی روی رقم 82 هزار و 885 واحد ایستاد.

    شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 20 واحدی عدد 17 هزار و 770 واحد را به نمایش گذاشت.

    شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش یک واحدی به رقم  91 هزار و 163  واحد دست یافت.

    شاخص بازار اول اما  در حالی با کاهش 75 واحدی به رقم  58 هزار و 215  واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 339 واحدی عدد  179 هزار و 911  واحد را به نمایش گذاشت.

    امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) بدون تغییر چندانی واحدی به رقم 947 واحد رضایت داد.

    براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های هلدینگ خلیج فارس با 57 واحد ، پتروشیمی پردیس با 31 واحد و پتروشیمی خارک با 22 واحد افزایش بیشترین تاثیرمثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

    در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های گروه مپنا با 49 واحد ، کشتیرانی ج.ا.ا با 37 واحد و حفاری شمال با 29 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

    ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 183 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 47 هزار و 634  نوبت داد و ستد بود.

    طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری پارس آریان، بین‌المللی توسعه ساختمان و حق تقدم خرید سهام آن، صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت کیوان متوقف شد. امروز همچنین بلوک 9.5 درصدی سهام شرکت سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان به قیمت هر سهم 500 تومان روانه میز فروش بورس تهران شد.

     امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد 560 میلیون سهم سرمایه‌گذاری غدیر به ارزش بیش از 61.5 میلیارد تومان میان سهامداران عمده با معاملات انتقالی مواجه بود؛ همچنین 25 میلیون سهم سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات به ارزش بیش از 3.5 میلیارد تومان کد به کد شد.

    در پتروشیمی خراسان نیز امروز 6.5 میلیون سهم به ارزش کمتر از 3.5 میلیارد تومان کد به کد شد؛ در عین حال 5.5 میلیون سهم ملی صنایع مس ایران به ارزش بیش از یک میلیارد تومان کد به کد شد.

    براساس این گزارش امروز بورس تهران در حالی شاهد اصلاح قیمت‌ها در نمادهای معاملاتی پیشرو بازار سهام به دلیل نیاز نماگرهای بورس به استراحت مقطعی بود که انگیزه خرید در بازار سهام به ویژه در محصولات شیمیایی و در عین حال تحرک برخی معامله‌گران اغلب حقیقی در میان بازار دومی‌ها باعث شد تا شاخص کل هم‌وزن علی‌رغم عقب‌گرد شاخص کل بورس با شیب مثبت به کار خود پایان دهد.

    امروز در بورس تهران گروه سرب و روی در حالی با اقبال خریداران همراه شد که نماد معاملاتی آلومینیوم ایران با صف خرید پایدار 50 میلیون سهمی در این گروه پیشرو شد. در فرابورس ایران نیز امروز کیسون تنها نماد پربیننده این بازار با حجم معاملات جذاب بیش از 30 میلیون سهمی و برخورداری از صف خرید پایدار یک میلیون سهمی در پایان معاملات امروز بود.

    اصلاح قیمت سهام در محدوده صفر تابلو (قیمت پایانی) در گروه فلزات اساسی در حالی امروز پیش رفت که انگیزه خرید از سوی معامله‌گران اغلب حقیقی در نمادهای پیشرو این گروه برای جمع‌آوری سهام قابل تامل بود.

    در بورس کالا نیز قیمت محصولات فولادی برای تحویل در پایان مهرماه 96 در حالی به قیمت پایه هر کیلو 2198 تومان برای ورق گرم درجه B رسیده که این محصول در خرداد ماه امسال برای تحویل در پایان مرداد ماه به قیمت هر کیلو 1915 تومان معامله شده بود.

     امروز بازار سهام بازار متعادل و به نسبت پرحجم بود که با وجود نیاز نماگرها به استراحت مقطعی اما فرصتی برای جمع‌آوری سهام از سوی معامله‌گران اغلب حقیقی بود. بازاری که چشم انتظار شنیدن خبرهای جدید از بازار ارز به بازارهای جهانی کالایی چشم دوخته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی