عصر بازار

حساب‌های سازمان لیگ همچنان مسدود است

عصر اعتبار- رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران با بیان اینکه حساب‌های سازمان لیگ فوتبال همچنان مسدود است، گفت: این سازمان از سال ۸۷ تاکنون مالیات نداده و برداشت یک میلیاردی از حساب، سهم ناچیزی از بدهی آنها است.

حساب‌های سازمان لیگ همچنان مسدود است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، محمد رضا نوری، با اشاره به موضوع بسته شدن حساب‌های سازمان لیگ، اظهار داشت: این سازمان به عنوان یک مؤدی، مکلف به ثبت‌نام در بخش مالیات بر ارزش افزوده بوده است و باید نسبت به تسلیم اظهارنامه در دوره‌های مختلف اقدام می‌کرد، اما تاکنون تکالیف قانونی خود را انجام نداده است و به همین دلیل سازمان امور مالیاتی بنابر تکالیف قانونی نسبت به اخذ مالیات اقدام کرده است.

    رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران با بیان اینکه مالیات سازمان لیگ قطعی تا فروردین ماه سال 96 شده است، تصریح کرد: از پاییز سال 87 که زمان اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده بوده، تاکنون هیچ گونه مدرکی از سوی سازمان لیگ ارائه نشده و با توجه به مستندات به دست آمده بالغ بر یک میلیارد و 50 میلیون تومان از حساب سازمان برداشت شده است.

    این مقام مسئول با تأکید بر اینکه تاکنون هیچ یک از مسئولان سازمان لیگ با مالیات همکاری نداشتند، عنوان کرد: ما مکلف به اجرای قانون هستیم و تاکنون مسئولان امر برای ارائه مستندات مراجعه نداشته‌اند که البته در برخی موارد مدعی هستند، اما قابلیت اثبات ندارد.

    نوری با تأکید بر اینکه همچنان حساب‌های سازمان لیگ مسدود است، یادآور شد: آنچه برداشت شده بخش ناچیزی از بدهی‌ها بوده که مربوط به حق پخش تلویزیونی، تبلیغات محیطی، بلیط‌فروشی و دیگر موارد است.

    رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران با اعلام آمادگی نسبت به بررسی مشکلات و مستندات قانونی مسئولان سازمان لیگ، بیان داشت: در صورتی که از مسیر قانونی مباحث دنبال شود، این سازمان آمادگی دارد مشکلات را بررسی و در مسیر قانونی حرکت کند.

    وی به مسئولان سازمان لیگ توصیه کرد، به جای بحث‌های رسانه‌ای تکالیف قانونی خود را انجام داده و از این موضوع طفره نروند، زیرا حرکت شایسته‌ای نیست و اگر اعتراضی وجود دارد، باید در مسیر قانونی باشد.

    این مقام مسئول با بیان اینکه مالیات حقوق عامه مردم است و سازمان نمی‌تواند نسبت به ‌آن اقدام نکند، اظهار داشت: ظرفیت‌های مالیاتی برای همه مؤدیان یکسان است و در چارچوب قوانین و ضوابط عمل خواهد شد.

    نوری در مورد وضعیت بدهی مالیاتی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نیز بیان کرد: در نشست قبلی قول مساعد برای همکاری و مساعدت‌های قانونی صورت گرفته و به نظر می‌رسد، بتوان در شهریور ماه جلسه‌ای برای پیشرفت و تسریع امور انجام داد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو