عصر بازار

رئیس ستاد بازسازی عتبات عنوان کرد:

توان شبکه بانکی برای پوشش ۴۰ درصدی هزینه‌های بازسازی عتبات

عصر اعتبار- رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: بانک‌ها می‌توانند حداقل بین ۳۰ تا ۴۰ درصد از هزینه‌های اجرای پروژه‌های بازسازی عتبات عالیات را پوشش دهند.

توان شبکه بانکی برای پوشش ۴۰ درصدی هزینه‌های بازسازی عتبات
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، حسن پلارک در حاشیه اولین گردهمایی رؤسای ستاد بازسازی عتبات عالیات بانک‌های کشور در جمع خبرنگاران گفت: بانک‌ها در ارتباط با مسائل مالی و پولی، پتانسیل خوبی برای هدایت مشارکت‌های مردم به عتبات عالیات دارند.

    وی افزود: قبل از برگزاری اولین گردهمایی رؤسای ستاد بازسازی عتبات عالیات بانک‌های کشور با مدیران عامل بانک‌ها تفاهم‌نامه‌هایی به صورت اختصاص امضا کرده بودیم تا بانک‌ها بتوانند با تشویق و ترغیب مشتریان خود، اطلاع‌رسانی در شعبات بانکی و گِرد کردن باقی‌مانده حساب‌های مردم، کمک‌های آنها را به سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات هدایت کنند.

    رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات تصریح کرد: مدیران عامل بانک ها و هیأت مدیره آنها امکانات مختلفی را در حیطه اختیارات و اعتبارات دارند که می‌توانند حداکثر استفاده از آن را برای کمک به پروژه‌های بازسازی عتبات عالیات انجام دهند.

    وی تصریح کرد: سیستم بانکی کشور یکی از بهترین جاهایی است که می‌تواند به ستاد بازسازی عتبات عالیات کمک کند، ضمن اینکه با هم‌افزایی مشترک ستاد بازسازی عتبات عالیات با بانک‌های کشور و تفاهم‌نامه‌ منعقد شده با بانک مرکزی به عنوان متولی اصلی بانک‌ها، از مراجعه مستقیم تک تک بانک‌ها به این ستاد جلوگیری خواهد شد.

    پلارک درباره خدمات بانک ها که می‌توانند به ستاد بازسازی عتبات عالیات ارائه کنند، گفت: بانک‌ها بخشی از جامعه محسوب می‌شوند و همان میزان مشارکتی را که می‌توانیم از مردم در زمینه عتبات عالیات ببینیم، از شبکه بانکی هم می‌توانیم توقع داشته باشیم، ضمن اینکه اگر شبکه بانکی همین انگیزه فعلی را داشته باشد و تعاملاتش را با ستاد بازسازی عتبات عالیات ادامه دهد، بانک‌ها می‌توانند حداقل بین 30 تا 40 درصد از هزینه‌های اجرای پروژه‌های بازسازی عتبات عالیات را پوشش دهند.

    وی اظهار داشت: پروژه‌های توسعه‌ای ستاد بازسازی عتبات عالیات در نجف و کربلا هزینه‌های زیادی دارد، لذا مردم باید توجه بیشتری به این پروژه‌ها که به نام مردم ایران ثبت شده داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی