عصر بازار

مطالبات نمایندگان مجلس از کمیته امداد امام خمینی(ره)

عصر اعتبار- پس از حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی در مجلس و ارائه توضیحات وی درباره‌ فعالیت‌های این کمیته سه نفر از نمایندگان به قید قرعه مطالبات خود رااز کمیته امداد مطرح کردند.

مطالبات نمایندگان مجلس از کمیته امداد امام خمینی(ره)
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در همین رابطه اشتغال افراد تحت پوشش کمیته امداد را موجب افزایش خلق ثروت در اقتصاد ملی دانست و گفت: قاطبه نمایندگان از کمیته امداد حمایت می‌کنند و در همین راستا اعتبارات حوزه اشتغال از هزار میلیارد در سال 95 به سه هزار و 100 میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافت که لازم است اقدامات متناسب با این اختیارات هم عملی شود.

    وی یادآور شد: کمیته امداد به عنوان یکی از سازمان‌هایی که در ایجاد اشتغال نقش ایفا می‌کند باید بتواند به توانمند سازی افراد تحت پوشش کمک کند. چرا که استمرار کمک به صلاح نیست و هدف اصلی ایجاد اشتغال و توانمندسازی است.

    نماینده مردم کرمان در مجلس خاطرنشان کرد:‌ نحوه رسیدن به اشتغال مستقر کمک می‌کند که افراد را از گردونه حمایتی خارج کنیم.

    سیدحمیده زرآبادی نیز در این رابطه خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد دو ماموریت توانمند سازی افراد و جذب مشارکت‌های مردمی در کمیته امداد به نتیجه‌ی مطلوب نرسیده است و خروجی 10 درصدی افراد تحت پوشش کمیته امداد که سالانه باید توانمند شوند و از چرخه‌ خارج شوند به صورت صددرصد محقق نشده است.

    نماینده مردم قزوین در مجلس با بیان اینکه بسیاری از خیریه‌ها در جذب کمک‌های مردمی  موفق‌تر از کمیته امداد هستند، یادآور شد: کلیه خدمات کمیته امداد به صورت کارهای حمایتی بوده و نقشی در فقر زدایی نداشته است.

    زرآبادی همچنین به برخی اقدامات کمیته امداد در خارج از کشور اشاره کرد و گفت: کمیته امداد در خارج از کشور مدرسه سازی و بیمارستان سازی می‌کند اما خدمات آن در کشور از سطح پایین‌تری برخوردار است.

    اصغر مسعودی نماینده استهبان نیز در اظهاراتی گفت: افتخار نیست که آمار افراد تحت پوشش کمیته امداد زیاد شود باید تلاش شود فرهنگ نیکوکاری ترویج شود و کمک به خانواده‌های تحت پوشش با عزت و کرامت باشد که موجب خجالت آنها نشود.

    مسعودی خاطرنشان کرد:‌ افراد متکفل و خیرینی که به مددجویان تحتت پوشش کمیته امداد کمک می‌کنند باید برای ترویج این رفتار مورد معافیت مالیاتی قرار گیرند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی