عصر بازار

اصلاح ساختار گزارشگری نظام بانکی

عصر اعتبار- کامران ندری گفت: صورت‌های مالی بانک‌ها باید بر اساس چارچوب قوانین و بخشنامه‌های بانک مرکزی تدوین و تهیه می‌شد و برخی از بانک‌ها که این صورت‌های مالی را ارائه نداده‌اند از سوی بانک مرکزی اجازه برگزاری مجمع عمومی را ندارند.

اصلاح ساختار گزارشگری نظام بانکی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا ؛ یکی‌از دغدغه‌های این روزهای سهامداران بازار سرمایه بسته بودن برخی نمادها است.

    هم‌اکنون تعداد زیادی‌از نمادهای بانکی در بورس و فرابورس ایران متوقف هستند که می‌توان از بارزترین آنها به نمادهای بانکی بانک صادرات در بورس و نماد بانک ایران زمین در فرابورس اشاره کرد.

    این توقف‌های طولانی مدت باعث شده نه تنها برای ماه‌ها، دارایی سهامداران خرد بلوکه شود، بلکه وضعیت نابسامان صورت‌های مالی آنها پس از مدت زمان طولانی قیمت سهم شان را به شدت کاهش داده است.

    این اتفاق سهامداران را با سلب اختیار خرید و فروش، توقف افزایش سرمایه و غیره مواجه کرده است؛ بر این اساس اخیرا انتقادهای زیادی به توقف طولانی مدت این نمادهای بورسی شده است.

    در این خصوص کامران ندری کارشناس ارشد حوزه بانک به خبرنگار اقتصادی ایلنا گفت: صورت‌های مالی بانک‌ها باید بر اساس چارچوب قوانین و بخشنامه‌های بانک مرکزی تدوین و تهیه می‌شد و برخی از بانک‌ها که این صورت‌های مالی را ارائه نداده‌اند از سوی بانک مرکزی اجازه برگزاری مجمع عمومی را ندارند.

    وی افزود: شاهد آنیم که همچنان نماد بانک‌های صادرات، تجارت، پارسیان، دی، پاسارگاد، حمکت ایرانیان و ... بسته است.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی