عصر بازار

مراسم تقدیر از دکتر واعظی و معارفه مهندس آذری‌جهرمی برگزار شد

عصر اعتبار- مراسم تقدیر از دکتر واعظی وزیر دولت یازدهم و معارفه مهندس آذری جهرمی وزیر دولت دوازدهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، دکتر فیروزآبادی رئیس مرکز ملی فضای مجازی، نمایندگان مجلس و مدیران و مسئولان سازمان‌ها و شرکت های تابعه وزارت از جمله پست‌بانک‌ایران، ششم شهریورماه سال‌جاری در سالن شهیدقندی این وزارتخانه برگزار شد.

مراسم تقدیر از دکتر واعظی و معارفه مهندس آذری‌جهرمی برگزار شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، در این مراسم که همزمان با هفته دولت برگزار شد جهانگیری ضمن تقدیر از دکتر واعظی و معرفی مهندس جهرمی بعنوان وزیر ارتباطات دولت دوازدهم، از تمبر یادبود شهید مدافع حرم محسن حججی با حضور خانواده این شهید گرانقدر رونمائی کرد.
    دکتر جهانگیری در ادامه ضمن تبریک هفته دولت و گرامی داشتن یاد شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: جفاست که وقتی توسعه فناوری اطلاعات می‌تواند کانون اصلی توسعه کشور باشد، به خاطر برخی تهدیدها و آسیب‌ها در این زمینه تعلل کنیم. آیا مگر در بخش‌های دیگر نظیر رشته های صنعتی و حتی رشته های صنعتی سنتی تهدید وجود ندارد. مهم این است که از فرصت فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهت توسعه کشور استفاده مطلوب کنیم.
    دکتر جهانگیری در ادامه با بیان اینکه در دولت یازدهم کارهای بزرگی در بخش‌های مختلف اقتصادی، اجرائی، سیاسی،‌ فرهنگی و سیاست خارجی انجام شد افزود: وقتی شرایط زمان آغاز به‌کار دولت یازدهم را با شرایط امروز مقایسه می‌کنیم، اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم، کارهای عظیمی در بخش‌های مختلف ازجمله در حوزه فناوری اطلاعات صورت گرفته است.
    معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: امروز می‌توان گفت که اگر مسیری که در بخش فناوری اطلاعات در کشور گشوده شده با همین سرعت ادامه پیدا کند، مسیر توسعه کشور با سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت.
    وی با تأکید بر اینکه حتماً در مقطع فعلی یکی از مهمترین اولویت‌های کشور موضوع اقتصاد است و مقام معظم رهبری نیز در دیدار اخیر هیأت دولت با ایشان بر این موضوع مجدداً تاکید کردند گفت: در بخش اقتصاد مهمترین تمرکز ما باید بر اقتصاد مقاومتی باشد چرا که اقتصاد مقاومتی مجموعه سیاست‌هائی است که تقریباً همه ارکان نظام، نخبگان و اقتصاددانان نسبت به آن اجماع دارند و معتقدند با استفاده از این سیاست‌ها می‌توان از چالش‌های پیش‌رو عبور کرد.
    جهانگیری با تأکید بر اهمیت فراوان بخش فناوری اطلاعات و توجه اقتصاد مقاومتی به این حوزه، اظهارداشت: فناوری اطلاعات و ارتباطات در تحقق پنج رویکرد اصلی اقتصاد مقاومتی نقش مهمی دارد و توجه ویژه‌ای به آن معطوف شده است.
    وی افزود: بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات و بخش‌های مرتبط با آن چه در حوزه سخت افزاری و چه در حوزه نرم افزاری از جمله بخش‌هائی است که به معنای واقعی مصداق درون‌زائی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور است چرا که این بخش بیش از هر چیز اتکای آن به فکر جوانان کشور است.
    معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به برون‌گرائی به‌عنوان دیگر رویکرد اقتصاد مقاومتی گفت: برون‌گرائی به معنای ارتباط و تعامل با همه دنیا است که خصلت اصلی فناوری اطلاعات و ارتباطات و اساس آن بر مبنای ارتباط با دنیاست و باید تلاش کنیم به نقطه ای برسیم که شاهد صادرات تولیدات سخت افزاری و نرم افزاری به کشورهای هدف باشیم.
    جهانگیری اضافه کرد: عدالت محوری از رویکردهای پنج‌گانه اقتصاد مقاومتی است و موضوع عدالت، موضوع مهمی است که از ابتدای انقلاب جزو مهمترین آرمان های امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی بوده است و خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته در دولت یازدهم، گام های موثری در مسیر عدالت محوری برداشته شده و همانطور که پایتخت کشور از زیرساخت‌های اینترنتی و فناوری اطلاعات برخوردار است، بسیاری از روستاها و شهرهای کشور در دورافتاده ترین نقاط نیز از این امکانات برخوردار هستند که البته تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله داریم و این مسیر باید با جدیت دنبال شود.
    وی در ادامه سخنان خود برخی برنامه ها و اولویت های دولت در حوزه فناوری اطلاعات را برشمرد و گفت: یکی از برنامه های دولت استقرار دولت الکترونیک بوده است و هدف از این اقدام این است که مردم دسترسی آسان و لحظه ای به انواع خدمات داشته باشند و از این طریق ارائه خدمات هم ارزان تر و هم با کیفیت بهتری انجام خواهد شد.
    جهانگیری شفاف سازی و سلامت اقتصاد را از دیگر اهداف استقرار دولت الکترونیک برشمرد و با تاکید بر اینکه فساد باید از کشور ریشه کن شود، گفت: فساد باید از نظام اقتصادی و اداری ایران برچیده شود اما متاسفانه امروز فساد در برخی سطوح که تصور آن را نمی کردیم رسوخ کرده و اطلاعات مربوط به این تخلفات در اختیار ما است که در زمان لازم بازگو خواهیم کرد.
    وی اضافه کرد: دولت الکترونیک شرایطی را مهیا می کند که خدمات با سالم ترین روش در اختیار مردم قرار گیرد و باعث از بین رفتن فساد در نظام اداری می شود و هدف اصلی نظام و مسئولین کشور نیز این است که رضایت را در چهره مردم مشاهده کنیم.
    معاون اول رییس جمهور از وزیر جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات خواست داشبردی ایجاد کند تا رییس جمهور و مسئولین ارشد دولت بتوانند بصورت لحظه ای از میزان پیشرفت دولت الکترونیک مطلع باشند تا زمینه هماهنگی سایر دستگاه ها با این وزارتخانه را فراهم نمایند.
    وی با تأکید بر اهمیت بهبود فضای کسب و کار و اینکه این موضوع از اولویت های اصلی دولت به شمار می آید، گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می تواند نقش مهمی در ایجاد زیرساخت های لازم برای حضور بخش خصوصی و بهبود محیط کسب و کار ایفا کند.
    دکتر جهانگیری شبکه ملی اطلاعات را از مطالبات جدی کشور عنوان و خاطرنشان کرد: خوشبختانه کارهای زیادی در این بخش انجام شده و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید برای ادامه این مسیر نواقص و موانع موجود را برطرف سازد.
    وی در بخش پایانی سخنان خود با قدردانی از تلاش ها و زحمات دکتر واعظی وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: جهرمی وزیر جدید این وزارتخانه مسئولیت مهمی بر دوش دارد و خوشبختانه وی از توانمندی، هوش و ابتکار عمل خوبی برخوردار است و براساس شناختی که از او دارم اطمینان می دهم کسانی که درباره ایشان ابهاماتی داشتند روزی از ایشان حلالیت طلب می کنند.
    همچنین دکتر واعظی در ابتدای این مراسم اظهارداشت: آن چیزی که مهم است مهندس جهرمی فردی دلسوز،‌ متدین، با انگیزه و علاقمند و مسئول نسبت به کارشان هست و امیدوارم به عنوان اولین وزیر جوان بعد از انقلاب، راه را برای همه جوانان کشور باز کرده و موفقیت وی در آینده، برای من روشن است.
    وی افزود: در چهارسال گذشته کارهایی که انجام شده است محصول کار تیم وزارت ارتباطات بود اما اگر مشکلاتی بوده است من به شخصه مسئولیت آن را به عهده می گیرم و از تمامی فعالیت هایی که در طول این مدت انجام شده است قدردانی می کنم علی الخصوص از همکاران بخش خصوصی که به ما اعتماد کردند.
    واعظی با اشاره به اینکه در برخی از اهدافی که در سال 92 طراحی کرده بودیم موفق شده ایم، افزود: اما نباید به شرایط فعلی راضی باشیم و لازم است در جهت خدمت به کشور و مردم تلاش و فعالیت خود را بیشتر کنیم.
    رییس دفتر رییس جمهور با تقدیر از خانواده سرافراز شهید حججی گفت: خوشبختانه در ایران اسلامی، مردمانی فهیم و ایثارگر داریم، پدران و مادرانی هستند که فرزندانی همچون شهید حججی را تربیت می کنند و ما مسئولان هر چه کار کنیم باز هم به این مردم بدهکار هستیم.
    دکتر واعظی با تاکید بر اینکه نباید منتظر کابینه برای حضور جوان ها باشیم ادامه داد:‌ باید در تمام وزارتخانه ها و دستگاهها از جوانان فعال استفاده شود
    وی در پایان تصریح کرد : هم بخش خصوصی و هم وزارت ارتباطات آماده است با یک مدیر جوان جهش خوبی داشته باشد.
    مهندس آذری جهرمی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه ما در کشور مردم سالاری زندگی می کنیم ، گفت: فرهنگ و امنیت در کشور ما مدیون حضور مردم است و بدون حضور آنان این فرهنگ و امنیت وجود ندارد.
    وی تاکید کرد : اگر بین مردم نارضایتی وجود داشته باشد مشکلات فرهنگی و امنیتی دهها برابر می شود و ما پشتوانه مردمی خود را از دست می دهیم.
    مهندس آذری جهرمی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اصلی مردم در حال حاضر بیکاری است ، اظهار داشت : ایجاد اشتغال در حوزه ICT در دنیا 2 درصد است که این رقم در ایران 2 دهم درصد برآورد شده است و این رقم نشان می دهد ظرفیت رشد 10 برابر در این حوزه وجود دارد و در برنامه ششم توسعه و هم دربرنامه های رییس جمهور یکی از محورهای ایجاد اشتغال حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان شده است.
    وی تصریح کرد : این حوزه ظرفیت ایجاد 100 هزار شغل در سال را دارد و 17 درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم در حوزه فناوری اطلاعات تحصیل می کنند که این نیروهای فرهیخته کشور ظرفیت خوبی برای ایجاد اشتغال دراین حوزه هستند .
    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جهاد امروز در کشور را جهاد اقتصادی عنوان کرد و افزود : نمی شود که عده ای به جهاد بروند و افرادی در عقبه جبهه مانع ایجاد کنند و برنامه ما در وزارت ارتباطات این است که به نحو احسن جهاد اقتصادی انجام شود.
    وی در ادامه سخنان خود به برنامه چهار سال آینده وزارت ارتباطات اشاره کرد و گفت : در برنامه وزارت ارتباطات طوری برنامه ریزی شده است که در پایان این 4 سال 20 هزار شرکت کسب و کار نوپا، هزار شرکت متوسط ، 100 شرکت بزرگ و 5 شرکت بین‌المللی به صورت فعال در حوزه فناوری اطلاعات حضورداشته باشند.
    مهندس آذری جهرمی با تاکید بر به اینکه دولت خود را مخاطب باید های مقام معظم رهبری می داند، افزود : کسانی هم که به دلایلی به دنبال کارشکنی و بداخلاقی هستند خود را مخاطب نباید های ایشان بدانند و مطمئن باشندکارشکنی در کار دولت ، کارشکنی در کار ملت و نظام است.
    وی تصریح کرد: امیدواریم همه ما با قدم های ثابت و همدلی با جدیت در این مسیر حرکت کنیم و یادمان باشد که ما مدیون خون حججی‌ها هستیم و مسوولیت خون آنان برگردن ما است.
    وزیر ارتباطات در بخش دیگر از سخنان خود درباره فعالیت دکتر واعظی در وزارت ارتباطات نیز گفت : به قول یکی از مسوولان کشوری " حذف اقداماتی که در چهار سال گذشته و دستاوردهایی که در این عرصه انجام شده است؛ ما را به هزار سال قبل برمی گرداند" بهترین دفاع از کارنامه دکتر واعظی است .
    وی ، دکتر واعظی را فردی خستگی‌ناپذیر، منصف و دلسوز مردم عنوان‌کرد و اظهارداشت: چهارسال در کنار دکتر واعظی کار کردن مانند چهارسال کلاس درس دانشگاه برای من بود و درس‌های بسیاری در کنار دکتر واعظی آموختم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی