عصر بازار

ارزش یورو به بالاترین میزان ۲.۵ سال گذشته رسید

عصر اعتبار- در معاملات امروز بازار جهانی ارز ارزش یورو در واکنش به اظهارات رئیس بانک مرکزی اتحادیه اروپا به بالاترین میزان در دو سال و نیم گذشته رسید.

ارزش یورو به بالاترین میزان ۲.۵ سال گذشته رسید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از رویترز، پس از آنکه ماریو درگی رئیس کل بانک مرکزی اتحادیه اروپا در سخنان هفته گذشته خود اظهاراتی را بیان کرد که به نفع یورو تمام شد امروز یورو به روند افزایشی آخر هفته گذشته خود ادامه داد و به بالاترین میزان طی دو و نیم سال گذشته رسید.

    در معاملات امروز بازار ارز ارزش یورو 0.1 درصد افزایش یافت و به 1.1926 دلار رسید. ارزش یورو در بازارهای آسیایی از این هم بالاتر رفت و به 1.19665 دلار رسید که بالاترین میزان از ماه ژانویه سال 2015 بوده است. یورو بهترین عملکرد خود در 5 سال گذشته را در برابر دلار تجربه می‌کند و عملاً طی 6 ماه گذشته به طور پیاپی افزایش ارزش در برابر دلار را تجربه کرده است.

    این ارز اروپایی پس از آنکه ماریو درگی از بیان نکته منفی در کنفرانس روسای بانک‌های مرکزی جهان در شهر جکسون هل در ایالت وایومینگ آمریکا خودداری کرد در معاملات روز جمعه یک درصد افزایش یافت.

    استر ریچت کارشناس مؤسسه مالی کامرزبنک آلمان اعلام کرد این افزایش یورو ناشی از آن چیزی است که درگی نگفته است.

    به نظر می‌رسد در حال حاضر بانک مرکزی اتحادیه اروپا نگرانی نسبت به ارزش کنونی یورو ندارد و همین امر مبنای بالا رفتن ارزش یورو در بازار قرار گرفته است.

    از سوی دیگر جنت یلن نیز در این کنفرانس اشاره‌ای به سیاست پولی بانک مرکزی فدرال آمریکا نکرد و همین امر به بالاتر رفتن ارزش یورو کمک کرد.

    ریچت ادامه داد: در حال حاضر چشم‌انداز بازار به صورت غیرمستقیم از سوی این افراد تأیید شده است که شرایط را برای کاهش بیشتر ارزش دلار فراهم می‌کند.

    انتظار می‌رود ارزش یورو در آینده و یا حداقل در آینده نزدیک بالا بماند چراکه سرمایه‌گذاران به نتایج نشست هفته آینده بانک مرکزی اتحادیه اروپا و سیاست‌های احتمالی این بانک تمرکز کرده‌اند.

    در معاملات امروز شاخص ارزش دلار که ارزش آن را در برابر 6 ارز بین‌المللی نشان می‌دهد، به 92.372 واحد رسید که پایین‌ترین میزان از ماه می سال جاری محسوب می‌شود.

    ایمر اسپیزر کارشناس موسسه وست پک معتقد است طوفان هاروی که به بروز سیل شدید در تگزاس آمریکا منجر شد، ارزش دلار را بیشتر کاهش خواهد داد؛ چراکه یک اتفاق آب و هوایی بسیار بد محسوب می‌شود که برای اقتصاد آمریکا شدیداً آسیب‌زا خواهد بود.

    ارزش دلار در برابر ین ژاپن در معاملات امروز هم 0.3 درصد کاهش یافت و به 109.155 ین رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو