عصر بازار

تمدید مهلت ارسال فهرست معاملات فصل بهار تا ۱۵ آبان

عصر اعتبار- رییس کل سازمان امور مالیاتی از تمدید مهلت ارسال فهرست معاملات فصل بهار ۱۳۹۶ تا ۱۵ آبان ماه (مهلت ارسال اطلاعات معاملات فصل تابستان) خبر داد.

تمدید مهلت ارسال فهرست معاملات فصل بهار تا ۱۵ آبان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، سیدکامل تقوی نژاد با ابلاغ دستورالعمل مربوط به اصلاح آیین نامه اجرایی تبصره 3 ‌ماده 169 قانون مالیات های مستقیم، مهلت ارسال فهرست معاملات فصل بهار 1396 را تا 15 آبان ماه 1396 تمدید کرد.

    گفتنی است، با اصلاح آیین نامه اجرایی تبصره 3 ماده 169 قانون مالیات های مستقیم، تغییرات دیگری نیز در برخی تبصره ها به وجود آمده که از آن جمله می توان به تبصره 2 الحاقی به ماده 8 اشاره کرد.

    بر اساس این تبصره، مؤدیانی که از صورتحساب نوع اول، دوم و سوم موضوع ماده 8 آیین نامه، برای فروش کالا یا ارایه خدمات خود به مصرف کننده نهایی استفاده می کنند، می توانند اطلاعات این قبیل صورتحساب ها را به صورت مجموع ارسال نمایند.

    همچنین براساس اصلاح صورت گرفته در ماده 14 این آیین نامه، در خصوص معاملاتی که اعم از خرید یا فروش کالا یا خدمت تا میزان پنج درصد حد نصاب معاملات کوچک موضوع تبصره 1 ماده 3 قانون برگزاری مناقصات هستند، مشمولین ماده 9 می توانند فهرست معاملات مذکور را به صورت مجموع ارسال کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی