عصر بازار

مدیرکل کمیته امداد استان تهران :

استقرار ۸ پایگاه کمیته امداد امام خمینی در عید قربان

عصر اعتبار- ولیئی : در روز عید قربان برای دریافت کمک های مردمی ۸ پایگاه در سطح استان در نظر گرفته شده که مردم می توانند کمک های نقدی و غیرنقدی خود را به این پایگاه ها ارائه دهند.

استقرار ۸ پایگاه کمیته امداد امام خمینی در عید قربان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محسن ولیئی در نشست  خبری افزود:پارسال تهرانی ها  727 میلیون تومان در روز عیدقربان به نیازمندان کمک کردند، امسال نیز پیش بینی می کنیم میزان کمک های نقدی و غیرنقدی به یک میلیارد 500 میلیون تومان شود.
    وی افزود: 46 درصد مددجویان به دلیل فوت سرپرست، 25 درصد به دنبال طلاق 16 درصد از کارافتادگی سرپرست، 3 درصد زندانی بودن سرپرست و 4 درصد به دلیل بیماری سرپرست تحت پوشش قرار گرفته اند و بقیه نیز به دلایل مختلفی از جمله معلولیت سرپرست، متارکه یا مفقودی از خدمات امداد بهره مند می شوند.
    ولیئی ادامه داد: 27 درصد از مددجویان را سالمندان تشکیل می دهند که از نظر ترکیب جمعیت سالمندان، زنان با 21 هزار نفر بیشترین جمعیت تحت پوششی ها هستند.
    وی گفت: در پنج ماه امسال 17 میلیارد و 137 میلیون تومان از طریق کمیته امداد کمک معیشت پرداخت شد و بخش دیگری هم از طریق سازمان هدفمندی یارانه ها پرداخت شد که امیدواریم از شهریور ماه این پرداخت ها نیز به امداد واگذار شود.
    مدیرکل کمیته امداد استان تهران در مورد مسکن مددجویان تاکید کرد: در حال حاضر 22 هزار خانوار مستاجر در استان تهران تحت پوشش هستند که طرح های مختلفی برای بهسازی و نوسازی، تعمیرات و واگذاری واحد مسکونی به این خانوارها در دستور کار داریم و تاکنون بیش از 6 میلیارد تومان برای بازسازی و تعمیر منازل آنها هزینه شده است.
    وی به ترکیب جمیعتی 57 هزار خانوار تحت پوشش اشاره کرد و اظهار داشت: 55 درصد این خانوارها یک نفره، 30 درصد دو نفره، 11 درصد سه نفره، 3 درصد چهار نفره و یک درصد نیز پنج نفره و بیشتر هستند.
    ولیئی گفت: 13 هزار دانش آموز نیازمند از خدمات مختلف تحصیلی برخوردار می شوند، 2 هزار دانشجوی بومی استان و هزار دانشجوی غیربومی نیز نیازمند تحت پوشش هستند.
    مدیرکل کمیته امداد استان تهران در حوزه ازدواج گفت: در پنج ماه اول سال 670 زوج به خانه بخت رفته اند و کمیته امداد در زمینه ازدواج، آموزش خانواده، تحقیقات، تامین جهیزیه، برگزاری دوره های آموزشی و توانمندسازی دو میلیارد و 400 میلیون تومان هزینه کرده است.
    وی نرخ طلاق در میان زوج های امداد را کمتر از یک درصد اعلام کرد و گفت: نرخ طلاق در استان تهران حدود 30 درصد اعلام شده است و همچنین از طریق طرح ازدواج آسان نیز 130 زوج به خانه بخت رفتند.
    ولیئی به پرداخت وام های ضروری به مددجویان اشاره کرد و گفت: در تهران دو شعبه صندوق امداد ولایت در خیابان فرجام و مالک اشتر افتتاح شده که با استقبال خیرین از طریق این صندوق ها 4 هزار و 600 فقره وام با کارمزد سه درصد پرداخت شده است.
    ولیئی در خصوص جذب کارفرمایان از مددجویان بهزیستی گفت: کارفرمایانی که به طور مستقیم مددجوی بهزیستی را جذب کنند به ازای هر نفر 450 هزار تومان پرداخت می کنیم و تا دو سال حق بیمه مددجویان را در سال اول صددرصد و در سال دوم 50 درصد به کارفرما پرداخت می کنیم و به موسسات کاریابی که در استخدام مددجویان نقش دارند نیز حق الزحمه پرداخت می شود.
    مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: به منظور توزیع و فروش محصولات مددجویان با همکاری مترو و شهرداری نمایشگاه های مختلفی برگزار کرده ایم که طی این مدت با برگزاری 10 بازارچه سه میلیارد تومان فروش داشته اند.
    وی گفت: طی پنج ماه از ابتدای سال تاکنون 290 نفر از مددجویان جذب بازار کار شده اند. 9 هزار طرح خوکفایی در قالب مشاغل مختلف توسط مددجویان استان تهران در سال جاری فعال شده است و در مهر امسال جشن توانمندسازی هزار و 200 خانواده تحت پوشش در تهران برگزار می شود.
    مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: همایش ایران من جوان بمان در برج میلاد در روز عید غدیر خم با حضور هزار نفر از ایتام و زوج های جوان تحت پوشش برگزار می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی