عصر بازار

عضو هئیت مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر کشور:

بیمه اجتماعی پشتوانه محکمی برای جامعه روستایی است

عصر اعتبار- عضو هئیت مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر کشور گفت:بیمه اجتماعی یکی از پشتوانه های محکم برای زمان بازنشستگی و از کار افتادگی است.

بیمه اجتماعی پشتوانه محکمی برای جامعه روستایی است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا،  جلسه شورای هماهنگی تعاون،کار و رفاه اجتماعی در سالن اجتماعات هتل اسرم ساری با حضور دکتر حامد قادر مرزی عضو هئیت مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر کشور، برگزار شد.

    حامد قادر مرزی ،عضو هئیت مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر کشور  گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر کشور در سال 1383 تصویب و در سال 1384 شروع بکار واز صندوق‌های چهارگانه وزارت رفاه است و بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر را به عهده دارد.

    قادر مرزی با بیان اینکه 17 هزار عشایر در کشور وجود دارد خاطر نشان کرد: یکی از بزرگترین مشکلات پیش روی صندوق بیمه اجتماعی را اختیاری بودن عضویت در این صندوق است .

    وی ادامه داد:اختیاری بودن عضویت در صندوق بیمه اجتماعی باعث شده که ابزار قانونی برای مجاب کردن جامعه هدف به اهمیت دارا بودن از بیمه وجود نداشته باشد و تنها راهی که در این راستا باقی می‌ماند اقناع مخاطبان از طریق اطلاع‌رسانی است که در این بین، تلاش مدیران و مسئولان ارشد استان‌ها می‌تواند کمک شایان توجهی به گسترش چتر بیمه‌ای داشته باشد.

    وی تصریح کرد:در حوزه بیمه روستایی باید تلاش کرد که روستاییان از این خدمات استفاده کنند چون جامعه ، نظام سیاسی جامعه را  تضمین می کند و هرگونه رفتاری که بتواند روستایی را دلخوش کند تا در روستا بماند و هرگونه فعلی که بتواند روستایی را از مهاجرت به شهرجلوگیری کند این رفتار بسیار خوشایند است.

    قادر مرزی با ابراز نگرانی از کاهش جمعیت روستایی و عشایری گفت: متاستفانه بدلیل یکسری سیاست های غلط روستاهای زیادی تبدیل به شهر شدند که هیچ نشانه ای و خدمات رفاهی شهری ندارند.

    در ادامه این جلسه محمد ابراهیمی ،سرپرست صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر استان مازندران با اشاره به اینکه بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر ذیل اصل 29 قانون اساسی یکی از دستگاه های تابع وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی می باشد که با هدف همگانی کردن بیمه های اجتماعی فعالیت می کند،گفت: سازمان تامین اجتماعی،صندوق بازنشستگان کشوری و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر 3 صندوقی هستند که هدف اصلی این نهادها بیمه اجتماعی و خدمات اجتماعی و درمانی می باشد.

    سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستائیان در ادامه افزود: در استان مازندران حدود 242 کارگزاری فعالیت داشتند که با اجرای طرح اصلاح ساختار و تطبیق کارگزاری ها و مصوبه هئیت مدیره تعداد این کارگزاری ها به 79 کارگزاری کاهش یافت و در مقابل تجهیزات و امکانات این کارگزاری ها افزایش و میزان بهره وری در کار افزایش یافت.

    وی ادامه داد:همچنین 66 مجوزکارگزاری خصوصی اخذ گردید که در مکان هایی که توجیه و صلاح اقتصادی داشته باشد و دچار کمبود کارگزاری هستند با نظر فرمانداران محترم و کمیسیون شورای فنی تاسیس خواهد شد.

    محمد ابراهیمی در رابطه با تصویب طرح بازنشستگی بیش از موعد افزود: تاکنون حدود 2 هزار پرونده بازنشستگی مورد بررسی قرار گرفته است که در نهایت موجب بازنشستگی آن عزیزان شد.

    وی در خصوص مشکلات پرداخت حق بیمه بیمه گزاران این صندوق افزود: با رایزنی های صورت گرفته و موافقت و حمایت اعضای هئیت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر کشور در مازندران شروع پرداخت اقساطی حق بیمه اتفاق افتاده که بصورت 2 قسط توسط بیمه گزاران پرداخت میشود و همچنین جهت سهولت در پرداخت،پرداخت اینترنتی میسر شد که حق بیمه بصورت اینترنتی در سراسر استان از طریق عابر بانک ها قابل پرداخت می باشد.

    محمد ابراهیمی در ادامه با اشاره به اینکه در استان مازندران 461 هزار نفر جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی ،کشاورزان روستائیان و عشایر هستند که متاستفانه موفق به عضویت در هیچ صندوق بیمه ای نشده اند افزود: چیزی در حدود 73 هزار نفر تاکنون به عضویت این صندوق درآمده اند که این رقم تا پایان سال 94 حدود 61 هزار نفربیمه شده بود که 4هزار و 500 نفر آن تا پایان همان سال جذب شدند و همچنین در سال 95 تعداد بیمه شدگان حدود 66 هزار نفر بود که حدود 5 هزار نفر آنها جذب شدند. در سال 96 نیز تاکنون حدود 7 هزار نفر جذب را داشته ایم که مجموعا حدود 73 هزار میباشد.

    در ادامه   مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی نیز با اشاره به هفته دولت گفت: امیدوارم که تمامی روزها و هفته ها مثل هفته دولت شکوفا و در راستای اهداف شورای هماهنگی قدم برداریم.

    کامران اصغری گفت: خوشبختانه اعضای شورای هماهنگی تعاون،کار و رفاه اجتماعی برگرفته از مدیران قوی و کار آمد است که موجب بالا رفتن کیفیت جلسات و تصمیمات و مصوبات و در نتیجه اجرایی کردن آنان میشود.

    در پایان این جلسه اعلام نامه ای بین دانشگاه مازندران و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر استان مازندران بمنظور همکاری بیشتر در جهت بیمه دانشجویی صورت گرفت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی