عصر بازار

علیپور:

اگر خودروسازان به تعهدات خود عمل نکنند، بیمه یک‌ماهه به اجرا درخواهد آمد

عصر اعتبار- دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران:صنعت بیمه در حال بررسی نحوه پرداخت خودروسازان است که اگر خودروسازان به تعهدات خود عمل نکنند، بیمه یک‌ماهه به اجرا درخواهد آمد.

اگر خودروسازان به تعهدات خود عمل نکنند، بیمه یک‌ماهه به اجرا درخواهد آمد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از میزان، سید محمد علیپور در رابطه با بیمه یک‌ماهه خودروهای صفرکیلومتر، اظهار کرد: به دلیل آنکه شرکت‌های خودروسازی در خرید حق بیمه خودروهای صفرکیلومتر به شرکت‌های بیمه بدهی بسیاری داشتند و عملاً حق انتخاب از مشتری نهایی در انتخاب شرکت بیمه گرفته می‌شود، قرار بر آن شد تا برای خودروهای صفرکیلومتر بیمه یک‌ماهه طراحی شود.

    وی افزود: در برنامه طراحی‌شده بیمه‌های یک‌ماهه قرار بر آن است تا خودرو تولیدی از زمان پلاک گذاری تحت پوشش بیمه قرار بگیرد و بعد از مدت تعیین‌شده، صاحب خودرو به اختیار خود، شرکت بیمه طرف قرارداد را انتخاب می‌کند.

    دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران، خاطرنشان کرد: تا به امروز بیمه یک ماه خودروهای صفرکیلومتر به مرحله اجرا نرسیده و این موضوع به دلیل آن است که طبق قانون جدید بیمه شخص ثالث، شیوه پرداخت حق بیمه از سوی شرکت‌های خودروسازی تغییر کرده و صنعت بیمه در حال بررسی نحوه پرداخت خودروسازان است که اگر خودروسازان به تعهدات خود عمل نکنند، بیمه یک‌ماهه به اجرا درخواهد آمد.

    وی تصریح کرد: خودروسازان در قانون جدید بیمه شخص ثالث باید طبق قانون 40 درصد حق بیمه را به‌صورت نقدی در ابتدای آغاز دوره بیمه پرداخت کنند و مابقی آن طی چهار قسط ظرف مدت‌زمان شش ماه پرداخت شود.

    علی پور در رابطه با مدت‌زمان بررسی وضعیت پرداخت حق بیمه از سوی خودروسازان گفت: وضعیت پرداخت حق بیمه از سوی خودروسازان را زیرنظر داریم. در این رابطه مذاکرات بین بیمه مرکزی و سندیکای بیمه گران ایران در حال انجام است.

    دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران تأکید کرد: در رابطه با پوشش بیمه یک‌ماهه خودروهای صفرکیلومتر تعیین شرکت‌های طرف قرارداد و انتخاب شرکت‌های بیمه دارای ابعاد مختلفی است که در صورت نهایی شدن، راه‌حل‌های اجرایی خرید و پوشش بیمه ابلاغ خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو