عصر بازار

بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی برای حوزه جوانان

عصر اعتبار- معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: برای حوزه جوانان در سال جاری بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است.

بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی برای حوزه جوانان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از میزان،محمدرضا رستمی، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: بخش‌های قبل توجهی از نظام اجرایی و مدیریت کشور با مفهوم سازمان مردم نهاد فاصله فکری و معنایی دارند و درک درستی از مشارکت‌های اجتماعی این سازمان‌ها ندارند.

    رستمی در ادامه گفت: سازمان‌های مردم نهاد باید کمک کنند تا فرهنگ لزوم مشارکت اجتماعی این سازمان‌ها در نظام اجرایی کشور نهادینه شود، با نهادینه شدن مشارکت اجتماعی سازمان‌های مردم نهاد در نظام اجرایی کشور، حمایت از این سازمان‌ها توسط نهاد‌های مختلف به عنوان یک ارزش اجتماعی و مدیریتی وشناخته می‌شود و دیگر کسی در برابر فعالیت این سازمان‌ها مقابله نخواهد کرد.

    وی در ادامه گفت: بر خلاف سال‌های گذشته، امسال میزان اعتبار در حوزه جوانان به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرده است، در سال 96 در حدود 100میلیارد تومان بودجه برای حوزه جوانان در نظر گرفته شد، اعتبار حوزه جوانان در هر استان به یک میلیارد افزایش پیدا کرد این در حالی است که در سال گذشته میزان این اعتبار حدود 200میلیون تومان بود، این افزایش اعتبار با هدف اشتغالزایی، ایجاد بستر مناسب برای اشتغالزایی و حل مشکلات ازدواج برای جوانان صورت گرفته است، این افزایش اعتبار تا پایان برنامه ششم توسعه ادامه خواهد داشت، میزان اعتبار سازمان‌های مردم نهاد با حمایت دولت افزایش پیدا خواهد کرد.

    معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در ادامه گفت: تا پایان امسال در مورد مشاوران و دستیاران جوان دولت ساز و کار جدیدی شکل خواهد گرفت و از فعالان سازمان‌های مردم نهاد برای اینکار دعوت به همکاری انجام خواهد شد.

    رستمی در ادامه گفت: مجلس جوانان باید با برنامه ریزی درست و دقیق پیگیری شود، فعلا در حال فراهم کردن زمینه‌های شکل گیری اش هستیم هستیم، گام بعدی را هم در این مورد برداشتیم و مجامع استانی را تشکیل دادیم، پس از تشکیل رسمی مجمع ملی جوانان و ارتباط آن با سایر حوزه جوانان به دنبال مجلس جوانان خواهیم رفت.

    وی در ادامه گفت: تمامی اعتباراتی که به استان‌ها و سمن‌ها در نظر گرفته می‌شود باید شفاف شود و این وظیفه سازمان‌های مردم نهاد است که با پیگیری خوستار شفافیت این موضوع شوند، جامعه در حال پیشرفت نیازمند پیگیری است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی