عصر بازار

رشد غافلگیرکننده تورم در اروپا

عصر اعتبار- نرخ تورم سالانه منطقه یورو در ماه اوت به ۱.۵ درصد افزایش یافت که بالاتر از میزان مورد پیش بینی تحلیلگران بود و به هدف تورم بانک مرکزی اروپا اندکی نزدیک شد.

رشد غافلگیرکننده تورم در اروپا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دفتر آمار اتحادیه اروپا (یورواستات) پیش بینی کرده بود قیمت‌های مصرف کننده در منطقه یورو در اوت به بالاترین حد در چهار ماه گذشته خواهد رسید. این برآورد، بالاترین نرخ از آوریل محسوب می‌شود که طی آن نرخ تورم به 1.9 درصد رسیده بود.

    آمار اخیر تورم این انتظارات را برانگیخته که تورم ممکن است بزودی به نرخ هدف گذاری شده از سوی بانک مرکزی اروپا برسد و این بانک را به آغاز تعدیل تدابیر محرک مالی ترغیب کند.

    نرخ تورم 1.5 درصد در اوت نسبت به 1.3 درصد در ژوییه و همچنین نرخ رشد 1.4 درصد مورد پیش بینی بازار، بالاتر بود.

    در این بین، تورم مبنا که شامل قیمت‌های متغیر اقلامی مانند خوراک و انرژی نمی‌شود، در ماه میلادی گذشته در 1.3 درصد ثابت ماند در حالی که بازار پیش بینی کرده بود نرخ تورم مبنا به 1.2 درصد کاهش پیدا کند.

    ماریو دراگی، رییس بانک مرکزی اروپا هفته گذشته از سرمایه گذاران خواست در خصوص سیاست فوق تسهیلی بانک مرکزی اروپا صبور بمانند. وی در سخنرانی که در نشست سالانه روسای بانک‌های مرکزی جهان در جکسون هال آمریکا داشت، تاکید کرد زمان بیشتری لازم است تا تورم به هدف 2 درصد منطقه یورو برسد.

    با این‌همه برآوردهای تورم بالاتر از حد انتظار، احتمالا فشار بر مقامات بانک مرکزی اروپا را که هفته جاری نشست سیاست پولی خواهند داشت، افزایش می‌دهد.

    بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، آمار یورو استات نشان می‌دهد رشد قیمت‌های مصرفی آلمان و اسپانیا در اوت بالاتر از نرخ پیش بینی شده بود. قیمت‌های مصرف کننده آلمان بر مبنای سالانه، از 1.5 درصد در ژوییه به  1.8 درصد در اوت رشد کرد.

    یورواستات در گزارش جداگانه دیگری اعلام کرد نرخ بیکاری منطقه یورو 9.1 درصد در ژوییه بود که نسبت به ژوئن تغییری نداشت و پایین‌ترین نرخ از فوریه سال 2009 بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو