عصر بازار

نهاوندیان:

مذاکره با برخی بانک‌‌‌‌‌ها برای گشودن خطوط اعتباری

عصر اعتبار- معاون اقتصادی رییس‌جمهور گفت: مسیر عقد قرارداد با بانک‌های دیگر گشوده شده و با بانک‌های دیگری نیز برای گشودن خطوط اعتباری مذاکره شده است. خبرهای خوبی را در این باره در هفته‌های آینده خواهید شنید.

مذاکره با برخی بانک‌‌‌‌‌ها برای گشودن خطوط اعتباری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، محمد نهاوندیان در پاسخ به این سوال که با توجه به آنکه قرار است از 11 شهریور کاهش نرخ سود بانکی به صورت جدی اجرایی شود، چه تضمینی وجود دارد که طرح کاهش نرخ سود به سرنوشت بخشنامه‌های دیگر بانک مرکزی دچار نشود و این بار شاهد کاهش نرخ سود بانکی باشیم؟ گفت: تفاوتی که شرایط امروز ما با گذشته دارد آن است که عامل مزاحم و اخلال‌گر موسسات مالی اعتباری غیرمجاز را در صحنه پولی - اعتباری کشور نداریم.

    وی ادامه داد: این موسسات نرخ سود بانکی را بالا می‌بردند و همین مساله بهانه‌ای می‌شد تا بانک‌ها نیز با ترفندها و تمهیدات خاصی نرخ سودهایشان را بالا ببرند تا از این قافله عقب نماند.

    معاون اقتصادی رییس‌جمهور با بیان اینکه بساط موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز از صحنه اقتصاد کشور جمع شده است، اظهار داشت: امکان نظارت بیشتر بانک مرکزی با حمایت نهادهای حاکمیتی بیش از گذشته شده و بانک مرکزی هم نسبت به این مساله جدی است.

    نهاوندیان در پاسخ به این سوال که آیا پس از فاینانس هشت میلیارد یورویی اگزیم بانک کره جنوبی شاهد عقد قرارداد با بانک دیگری هم خواهیم بود؟ تصریح کرد: بله، این مسیر گشوده شده و با بانک‌های دیگری نیز برای گشودن خطوط اعتباری مذاکره شده است. خبرهای خوبی را در این باره در هفته‌های آینده خواهید شنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی