عصر بازار

رئیس جهاد کشاورزی سمنان خبر داد

انعقاد تفاهم‌نامه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی با سرمایه‌گذاران کشاورزی در سمنان

عصر اعتبار- رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان گفت: بیش از یک‌هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی این استان منعقد شد.

انعقاد تفاهم‌نامه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی با سرمایه‌گذاران کشاورزی در سمنان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سیدحسن میرعماد در آئین افتتاح شرکت تولیدی خوراک دام و طیور گرمسار، اظهار داشت: راه‌اندازی واحدهای تولیدی نیمه‌فعال و غیرفعال در بخش کشاورزی ظرفیت خوبی را برای رونق تولید و توسعه صادرات محصولات کشاورزی به سایر کشورها فراهم می‌کند.

    وی با اشاره به برخی اقدامات دولت در این راستا بیان کرد: طرح ارائه تسهیلات رونق تولید ازجمله مهم‌ترین و اثرگذارترین اقداماتی بود که در بخش کشاورزی زیرساخت‌های توسعه و رونق تولید را فراهم کرد.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه سال گذشته بالغ‌بر یک‌هزار و 30 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به بخش کشاورزی استان سمنان تعلق گرفت، خاطرنشان کرد: با پرداخت این مبلغ بیش از 580 واحد تولیدی نیمه‌فعال و غیرفعال بخش کشاورزی در استان راه‌اندازی شد.

    میرعماد با بیان اینکه تسهیلات رونق تولید بخش کشاورزی در سال 96 افزایش مطلوبی داشته است، اضافه کرد: تاکنون بالغ‌بر 240 میلیارد ریال تسهیلات به 31 واحد تولیدی بخش کشاورزی در استان سمنان پرداخت‌ شده است.

    وی با بیان اینکه بهره‌برداری و راه‌اندازی تمام پروژه‌های عمرانی و تولیدی بخش کشاورزی در دستور کار قرار دارد، اذعان کرد: تکمیل این پروژه‌ها زمینه ایجاد اشتغال برای بیش از 3 هزار نفر را فراهم می‌کند.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از انعقاد یک‌هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با بخش خصوصی در حوزه کشاورزی استان خبر داد و گفت: جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به طرح‌های عمرانی و تولیدی بخش کشاورزی استان سمنان یکی از مهم‌ترین اهداف و اولویت‌های این سازمان است.

    میرعماد با بیان اینکه تاکنون بالغ‌بر 34 تفاهم‌نامه در استان سمنان منعقد شده است، یادآور شد: از این تعداد تنها 24 طرح با اعتبار بیش از 550 میلیارد تومان هم‌اکنون در دست اقدام است که تکمیل و بهره‌برداری از آن در دستور کار قرار دارد.

    وی با اشاره به خشک‌سالی و کمبود منابع آب در استان سمنان بیان کرد: بخش کشاورزی استان به‌شدت دچار مشکل شده است.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه 85 درصد از آب استان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، اذعان کرد: اجرای طرح‌های مدیریت مصرف بهینه آب در این بخش در دستور کار قرار دارد.

    میرعماد از اجرای طرح سیستم نوین آبیاری در اراضی کشاورزی استان سمنان خبر داد و گفت: در سفر اخیر رئیس‌جمهوری و هیأت دولت به این استان، اجرای طرح سیستم‌های نوین آبیاری در 20 هزار هکتار از اراضی استان سمنان تصویب شد.

    وی با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در سال 96 اجرای این طرح را در 12 هکتار از اراضی استان هدف‌گذاری کرده است، خاطرنشان کرد: تاکنون بالغ‌بر 5 هزار هکتار از اراضی استان در این طرح سامان‌دهی شدند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی