عصر بازار

همکاری ۶ بانک بزرگ جهان برای ابداع سیستم جدید امنیت سایبری

عصر اعتبار- ۶ بانک و مؤسسه مالی بزرگ در جهان برای مقابله با سوءاستفاده‌های مالی در فضای مجازی و سرقت‌های اینترنتی، سیستم رمزگذاری اختصاصی راه‌اندازی می‌کنند.

همکاری ۶ بانک بزرگ جهان برای ابداع سیستم جدید امنیت سایبری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، امروزه ایمن سازی تبادلات مالی اینترنتی صورت گرفته توسط بانک ها یک دغدغه جدی محسوب می شود و این موسسات مالی تلاش می کنند بدون کاسته شدن از سرعت فرایندهای یاد شده ایمنی آنها را برقرار سازند.

    شش بانک بزرگ در جهان تصمیم گرفته اند برای کسب اطمینان از حفظ روندهای امنیتی در حوزه بانکداری و بانکداری الکترونیک از شیوه های رمزگذاری داده جدیدتری استفاده کنند.

    یکی از ابتکارعمل های صورت گرفته در این زمینه استفاده از سکه دیجیتال نام دارد. اولین بار ایده استفاده از این سکه ها در سال 2015 توسط شرکت خدمات مالی یو بی اس مطرح شد. هدف از این کار مقابله با پولشویی و شفاف سازی تبادلات مالی در سراسر جهان بود و حالا بانک های Barclays، Credit Suisse، Canadian Imperial Bank of Commerce، HSBC، MUFG و  State Street برای استفاده از سکه دیجیتال به UBS،  BNY Mellonو چند بانک دیگر پیوسته اند.

    قرار است استفاده از این شیوه رمزگذاری شده تبادل مالی بعد از مذاکره با بانک های مرکزی محل فعالیت آنها از سال 2018 آغاز شود. استفاده از این فرایند ردگیری دقیق تبادلات مالی را نیز ممکن می کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی