عصر بازار

مدرسه بانک اقتصادنوین در شهرستان زیرکوه استان خراسان جنوبی مورد بهره‌برداری قرار گرفت

عصر اعتبار- همزمان با عید سعید قربان و در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید، مدرسه "مهرنوین" به عنوان سیزدهمین مدرسه بانک اقتصادنوین در منطقه زیرکوه استان خراسان جنوبی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مدرسه بانک اقتصادنوین در شهرستان زیرکوه استان خراسان جنوبی مورد بهره‌برداری قرار گرفت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، در آیین افتتاح این مدرسه که با حضور جمعی از مقامات و مسئولین از جمله مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی، معاون استاندار خراسان جنوبی، فرماندار زیرکوه و تعدادی کثیری از دانش‌آموزان برگزار شد، علیرضا حسین‌نژاد سرپرست منطقه سه استان‌های بانک اقتصادنوین طی سخنانی با اشاره به سرعت تکمیل این مدرسه گفت: مدرسه اقتصادنوین در زیرکوه در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی بانک احداث شد و امروز خرسندیم که این مدرسه در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری می‌رسد.
    وی افزود: گلنگ‌زنی مدرسه اقتصادنوین در زیر کوه بهمن 94 انجام شد و امروز شاهدیم که این مدرسه شش کلاسه به صورت کامل در اختیار "کودکان با نیازهای ویژه" این منطقه قرار می‌گیرد. حسین‌نژاد به لزوم فراهم سازی فرصت کسب دانش برای همنوعان در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: این مهم مورد توجه همه ذی‌نفعان بانک اقتصادنوین قرار دارد و در همین راستا تاکنون 13 مدرسه در مناطق محروم این سرزمین مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
    وی گفت: بانک اقتصادنوین به عنوان نخستین بانک خصوصی جمهوری اسلامی ایران ضمن معرفی انواع خدمات مدرن بانکی، در بحث مسئولیت اجتماعی نیز احساس وظیفه کرده که در این راستا در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی حضور چشمگیری داشته که ساخت مدرسه در مناطق محروم از آن جمله است.
    حسین‌نژاد با اشاره به گذشت 16 سال از آغاز فعالیت بانک اقتصادنوین گفت: این بانک از سال 1388 مشارکت در ساخت مدرسه در مناطق محروم را آغاز کرده و خوشبختانه در این مدت کوتاه در ساخت 26 مدرسه مشارکت داشته است.
    به گفته وی مدارس بانک اقتصادنوین در مناطق محروم استان‌های خوزستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی، ایلام، کردستان، گیلان، خراسان جنوبی، هرمزگان، سمنان، کرمان، کرمانشاه، زنجان، مازندران، سمنان و خراسان شمالی فرصت علم آموزی در محیط مناسب را برای فرزندان این سرزمین فراهم کرده است.
    وی ابراز امیدواری کرد شرایط به گونه‌ای فراهم شود که هیچ علاقه‌مند به تحصیلی در کشور به دلیل کمبود امکانات از ادامه تحصیل محروم نشود.
    در مراسم افتتاح مدرسه مهرنوین بانک اقتصادنوین در شهرستان زیرکوه فاطمه فروزان رئیس اداره روابط عمومی و تبلیغات بانک اقتصادنوین نیز طی سخنانی ضمن آرزوی سربلندی و بهروزی برای فرزندان این سرزمین به نقش سه‌گانه دانش‌آموزان، خانواده و مربیان اشاره کرد و گفت: تلاش و کوشش دانش‌آموزان در کنار مسئولیت‌پذیری مربیان زمینه‌ساز رشد و بالندگی کودکان و نوجوانان این کشور خواهد بود.
    وی با اشاره به تفاوت مدرسه مهرنوین بانک اقتصادنوین در زیرکوه با سایر مدارس این بانک گفت: در کنار این موارد درک خانواده این کودکان با توجه به محدودیت‌های جسمی این عزیزان در کسب علم و دانش و در نهایت موفقیت آنها در عرصه‌های اجتماعی بسیار مهم و تعیین کننده خواهد بود.
    در ادامه زمانی معاون مدیرکل نوسازی مدارس آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی نیز ضمن قدردانی از مشارکت خداپسندانه بانک اقتصادنوین در ساخت این مرکز بزرگ آموزشی گفت: این اقدام منشا تحولی موثر در حوزه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استثنایی منطقه خواهد بود.
    وی علم آموزی را زمینه‌ساز توسعه روابط انسانی و اجتماعی دانست و گفت: محدودیت‌ها در جامعه موجب شده که معلولین مخصوصا کودکان معلول نتوانند در عرصه‌های اجتماعی نقش موثری ایفا کنند، خوشبختانه اقدام بانک اقتصادنوین در ساخت مدرسه مختص کودکان با نیازهای ویژه در منطقه محروم زیرکوه این فرصت را در اختیار کودکان معلول این منطقه قرار می‌دهد.
    همچنین مهدی‌پور مدیر آموزش و پرورش شهرستان زیرکوه نیز در این باره گفت: به همت بانک اقتصادنوین این مدرسه در مدت زمان کوتاهی با رعایت تمام استاندارهای فضاهای آموزشی معلولین به بهره‌برداری رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی