عصر بازار

سکه به بالاترین قیمت رسید

عصر اعتبار- بازار طلا و سکه همچنان در شیب صعود قیمت است؛ به طوریکه یک میلیون و ۲۶۱ هزار تومان فروخته می‌شود که بالاترین قیمت را طی سه سال گذشته ثبت کرده است. همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار بیش از ۱۲۶ هزار تومان قیمت دارد که رکورد بی‌سابقه‌ای برای این نوع طلا حساب می‌شود.

سکه به بالاترین قیمت رسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، قیمت‌ها در بازار طلا از حدود دو هفته گذشته تاکنون همچنان به روند افزایشی خود را ادامه می‌هد؛ به گونه‌ای که هر گرم طلای 18 عیار در بازار امروز با قیمت بیش از 126 هزار تومان فروخته می‌شود.

    بازار طلا از اواخر مرداد ماه با شیب افزایشی قیمت‌ها همراه شده است. هر گرم طلای 18 عیار در آخرین روز مرداد ماه حدود 118 هزار تومان قیمت داشت و در روزهای ابتدایی شهریور به حدود 121 هزار تومان رسید. در روزهای بعدی این شیب صعودی ادامه یافت و در نهم شهریور با قیمت بیش از 123 هزار تومان فروخته شد. رکورد شکنی طلا در روزهای بعد نیز ادامه یافت و دیروز گرمی بیش از 125 هزار تومان داد و ستد شد و امروز - یکشنبه - هم بیش از 126 هزار تومان قیمت دارد.

    افزایش 54 هزار تومانی سکه در 12 روز

    همین وضعیت در بازار سکه هم حاکم بوده است. سکه تمام طرح جدید در 12 روز ابتدایی شهریور 54 هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرد. در اولین روز شهریور قیمت سکه تمام یک میلیون و 210 هزار تومان قیمت داشت و در دوازدهم شهریور به یک میلیون و 264 هزار تومان رسید که این میزان افزایش در سال جاری رکوردی جدید برای سکه به حساب می‌آید.

    شرایط برای نیم سکه و ربع سکه نیز به همین روال بود. نیم سکه در ابتدای شهریور 626 هزار تومان و در دوازدهم شهریور 661 هزار تومان در بازار آزاد عرضه شد تا در این بازه زمانی 35 هزار تومان افزایش قیمت را پشت سر گذاشته باشد.

    افزایش 50 تومانی دلار در 12 روز

    ربع سکه در همین بازه زمانی در حداقل قیمت خود 364 هزار تومان و در حداکثر قیمت خود در دوازدهم شهریور به 385 هزار تومان رسید تا در مجموع در 12 روز اخیر 21 هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرده باشد.

    همزمان و همسو با قیمت طلا و سکه، نرخ دلار با حرکت افزایشی مواجه شده و در 12 روز اول شهریور از 3833 به 3883 تومان رسیده است که نشان دهنده افزایش 50 تومانی برای نرخ دلار است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو