عصر بازار

بورس عقب‌نشینی کرد

عصر اعتبار- پس از چند روز رشد پیاپی دماسنج بازار سرمایه و ورود شاخص کل به کانال ۸۳ هزار واحدی امروز دماسنج بازار ۸۳ واحد افت کرد. روند قیمت‌ها امروز عمدتا رو به کاهش بود.

بورس عقب‌نشینی کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، امروز یکشنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران با افت 83 واحدی مواجه شد و به رقم 83 هزار و 345 واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن پس از 71 واحد کاهش تا رقم 17 هزار و 777 واحدی پایین آمد.

    شاخص آزاد شناور نیز با افت 456 واحدی مواجه شد و تا رقم 91 هزار و 361 واحدی پایین آمد. علاوه بر این شاخص بازار اول 402 واحد افت کرد و به رقم 58 هزار و  226 واحدی رسید. شاخص بازار دوم نیز پس از 1687 واحد رشد تا رقم 182 هزار و 606 واحدی بالا رفت.

    در دومین روز معاملات بورس تهران در این هفته صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت اصفهان و شرکت ارتباطات سیار ایران بیشترین نقش افزاینده را روی دماسنج بازار داشتند و سایپا، فولاد مبارکه اصفهان و معدنی و صنعتی گل گهر به روند کاهنده شاخص کمک کردند.

    روند قیمت سهام خودرویی‌ها امروز عمدتا کاهنده بود. در این گروه 406 میلیون سهم به ارزش نزدیک به 48 میلیارد تومان در 22 هزار و 548 نوبت مورد داد و ستد قرار گرفت در گروه محصولات شیمیایی نیز عمدتا قیمت سهم‌ها رو به کاهش بود، اما در تک‌سهم‌هایی که روند افزایشی در قیمت پایانی را تجربه کردند، میزان افزایش زیر نیم درصد بود. در این گروه 63 میلیون سهم به ارزش نزدیک به 10 میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

    در گروه فلزات اساسی امروز 52 میلیون سهم به ارزش بیش از 11 میلیون تومان مورد داد و ستد قرار گرفت اما در این گروه نیز روند قیمت سهم‌ها نزولی بود.

    ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم 173 میلیارد تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن 790 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 59 هزار نوبت داد و ستد بود.

    آیفکس نیز امروز 0.8 واحد افت کرد و به رقم 952.5 رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران رقم 306 میلیارد تومان را تجربه کرد و حجم معاملات به 382 میلیون سهم و اوراق مالی رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو