عصر بازار

گسترش همکاری های اقتصادی تهران - سئول

عصر اعتبار- معاون صنایع کوچک و عضو هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران از اعزام ۱۲ بنگاه کوچک و متوسط به سومین نشست به هم رسانی فناوری محور بنگاه های کوچک و متوسط ایران و کره جنوبی خبر داد.

گسترش همکاری های اقتصادی تهران - سئول
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از شاتا، غلامرضا سلیمانی  اظهارداشت: در  جریان اولین و دومین نشست به هم رسانی بنگاه های دو کشور که در فروردین ماه و مرداد ماه سالجاری در سؤول و تهران برگزار شد تاکنون 48 بنگاه ایرانی با 50 بنگاه کره ای در زمینه انتقال فناوری مذاکره کرده اند که منجر به انعقاد 35 تفاهم همکاری اولیه بین بنگاه های دو کشور گردیده است .
    وی افزود: مبنای این مذاکرات انتقال فناوری است که براساس مذاکرات تکمیلی طرفین به شکل خرید فناوری یا سرمایه گذاری مشترک انجام می پذیرد.
    وی افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته بیش از 120 مشاور توسعه فناوری در اقصی نقاط کشور جهت احصای نیازهای فناورانه بنگاه های کوچک و متوسط تربیت شده اند و آماده ارائه خدمات مشاوره به صنایع می باشند.
    وی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون بیش از 198 نیاز فناورانه احصا شده که 56 مورد به کره جنوبی ارسال شده است. وی افزود اولویت ما رفع نیازهای فناورانه بنگاه های کوچک و متوسط در داخل کشور است به همین منظور این نیازها را از طریق وزارت علوم،‌تحقیقات و فناوری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به کلیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و شرکتهای دانش بنیان اعلام نموده‌ایم و زمینه برگزاری جلسات رودرو بین واحد صنعتی و واحدهای فناور داخلی نیز از طریق فن بازارهای منطقه‌ای فراهم می کنیم.
    سلیمانی یادآوری کرد: در اسفندماه سال 1394 همزمان با سفر رییس جمهوری وقت کره جنوبی به ایران یک تفاهمنامه همکاری مشترک بین سازمان ما و نهاد متولی بنگاه های کوچک و متوسط کره جنوبی به امضا رسید، شهریورماه سال 1395 نیز برای نخستین بار مرکز مبادله فناوری با همکاری کره جنوبی در محل دانشگاه چرم ایران با عنوانIKTEC و با هدف فعالیت مشترک در خاورمیانه و شمال آفریقا افتتاح شد.
    شایان ذکر است بر اساس برنامه همکاری تعریف شده سالانه 4 نشست رودررو (B2B) بین بنگاه های کوچک و متوسط ایران و کره در تهران و سؤول برگزار می شود که تاکنون دو نشست یکی در سؤول و یکی در تهران برگزار شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی