عصر بازار

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون خبر داد:

صدور ۱۲ هزار میلیارد ریال ضمانت نامه برای فعالیت تعاونی ها

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون گفت که تاکنون برای فعالیت شرکت های تعاونی در بخش های مختلف ۱۲ هزار میلیارد ریال ضمانت نامه صادر شده است.

صدور ۱۲ هزار میلیارد ریال ضمانت نامه برای فعالیت تعاونی ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، مهدی حسین نژاد روز سه شنبه در مراسم یازدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان گلستان در گرگان اظهار داشت: امسال برنامه ریزی صدور ضمانت نامه برای شرکت های تعاونی فعال به منظور مشارکت هر چه بیشتر در توسعه اقتصادی کشور 180 میلیارد ریال تعیین شده است.
    به گفته وی؛ این صندوق برای شرکت های تعاونی واجد شرایط در مناطق برخوردار تا 70 درصد و غیر برخوردارتا 80 درصد تسهیلات دریافتی از بانک ها ؛ضمانت نامه صادر می کند.
    حسین نژاد به وضعیت شرکت های تعاونی استان گلستان در استفاده از ضمانت نامه این صندوق نیز اشاره کرد و افزود: استفاده از این صندوق در گلستان کمتر از میانگین کشوری بوده درحالی که بهره مندی از خدمات آن در توسعه اقتصادی منطقه تاثیرگذار است.
    وی همچنین از اجرایی شدن طرح ساماندهی رتبه بندی شرکت های تعاونی در کشور از اواخر مهر امسال خبرداد و افزود: در این طرح اطلاعات شرکت های تعاونی در سامانه وارد می شود و طبق 64 شاخص مدنظر و به ویژه خوداظهاری، رتبه بندی آنها برای دریافت تسهیلات بانکی اعلام می شود.
    به گفته وی؛ اجرای این طرح امنیت را برای کسب و کار شرکت های تعاونی ایجاد می کند.
    حسین نژاد در خصوص استفاده از ظرفیت شرکت های تعاونی در توسعه کشور افزود: تشکیل تعاونی عمران شهری، به روز کردن شرکت های تعاونی های موجود و ایجاد شرکت های تعاونی جدید از جمله راهکارها به منظور استفاده بهینه از ظرفیت این بخش در توسعه کشور است.
    وی؛ همچنین بر ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی به منظور برنامه ریزی در استفاده از ظرفیت شرکت های تعاونی در توسعه کشور تاکید کرد.
    معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان نیز گفت: نظام اسلامی با طرح بخش تعاونی ؛ایجاد یک اقتصاد جدید با رویکرد کاملا مردمی، عدالت محور و برای توزیع مناسب ثروت در بین مردم را بنا گذاشت تا از دو قطبی شدن جامعه در قالب اقتصاد آزاد و دولتی پرهیز شود.
    محمود ربیعی افزود: باید برای استفاده از ظرفیت بخش تعاون در رونق اقتصادی کشور باید حمایت جدی تر دولت از سرمایه گذاری در ایجاد ساختار جدید و آموزش حرفه ای اعضای شرکت ها ؛ انجام گیرد.
    مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان نیز تعاون را بخش مهمی در رونق اقتصادی جامعه دانست و گفت: هنوز نتوانسته ایم از ظرفیت تعاون که قانون اساسی هم از آن حمایت می کند، به خوبی استفاده کنیم.
    سعید مازندرانی؛ علت محقق نشدن سهم بخش تعاون در توسعه اقتصادی کشور را فقدان توجه کافی دولت، توجه نکردن تعاونی ها به امر توانمندسازی، مشکل در مدیریت شرکت های تعاونی و به روز نبودن اطلاعات تعاونی ها عنوان کرد.
    وی اجرای طرح تواتمندسازی شرکت های تعاونی دانش بنیان، پیگیری طرح تعاون روستا ، برگزاری دوره های آموزشی تخصصی برای اعضا و مدیران شرکت های تعاونی را برنامه های این اداره کل در استان برشمرد و گفت: اکنون دو هزار و 600 شرکت تعاونی در بخش های مختلف در استان فعال هستند.
    مازندرانی به برگزاری یازدهمین جشنواره تعاونی ها برتر گلستان اشاره کرد و گفت: امسال در این جشنواره 551 شرکت تعاونی شرکت کردند که هیات داوران از میان 46 شرکت راه یافته به مرحله نیمه نهایی، 19 تعاونی را برتر اعلام کردند.
    به گزارش ایرنا اجرای برنامه های هفته تعاون از 11 شهریور ماه آغاز شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو