عصر بازار

گران‌ترین فوتبالیست تاریخ چگونه زندگی می‌کند؟

عصر اعتبار- ندای قلبی ۲۲۲ میلیون یورویی، نیمار را به پاریس رسانده! او این روزها در پاریس خیلی راحت‌تر از تصور فوتبالی‌ها زندگی می‌کند.

گران‌ترین فوتبالیست تاریخ چگونه زندگی می‌کند؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایسنا، اولین چیزی که با شنیدن نام نیمار جونیور به ذهن‌تان می‌رسد چیست؟ فوق‌ستاره؟ دریبل؟ مهارنشدنی یا پول؟ این آخری همان چیزی است که زندگی نیمار را به دو بخش تقسیم کرده. اگرچه او خودش می‌گوید با ندای قلبی راهی فرانسه شده، اما در دنیای فوتبال همیشه اینطور نیست که چرب‌زبانی و حرف شیرین زدن بتواند جای احساس و منطق را عوض کند.

    222 میلیون‌یورو یک رقم ماروایی به حساب می‌آید. نیمار با این رقم از بارسا راهی پاری‌سن‌ژرمن شده. آن هم در روزهایی که حتی با وجود مسی، خیلی از نگاه‌ها در بارسلون به او بود. نیمار راهی تیمی شده که سران قطری‌اش به واسطه پول‌های هنگفتی که در فصل نقل‌وانتقالات این فصل خرج کردند، تاثیر منفی زیادی در به هم ریختن بازار داشتند. شماره 11 سابق بارسلونا که هنوز هم لقب فوق‌ستاره برازنده‌ اوست، سالیانه چیزی نزدیک به 45 میلیون یورو از باشگاه جدیدش دریافت می‌کند. این ارقامی که تا اینجا خواندید، نیمار را تبدیل به گران‌ترین فوتبالیست تاریخ کرده. از همان روز اول که انتقال نیمار به پی‌اس‌جی رسمی شد، انتقادات نسبت به تصمیم او بالا گرفت. شعله این آتش تند وقتی بیشتر شد که او مدام از علاقه‌اش به پوشیدن لباس تیم پاریسی می‌گفت. علاقه‌ای که خیلی‌ها معتقد بودند با 222 میلیون‌یورو می‌توان آن را در قلب هرکسی ایجاد کرد! عده‌ای هم اینطور به قضیه نگاه می‌کردند که نیمار دوست داشت از زیر سایه مسی بیرون بیاید و چه فرصتی بهتر از قبول کردن چنین پیشنهادی از سوی پاری‌سن‌ژرمن؟

    زندگی نیمار بعد از حضور او در پاریس به دو بخش تقسیم شد. روز اول حضور او در پارک‌دو‌پرنس و پیش از بازی هفته نخست مقابل آمیان، جمعیت زیادی برای دیدن نیمار در لباس پی‌اس‌جی آمده بودند. شور و شوق پاریسی‌ها بی‌نهایت بالا بود. پاریسی‌ها که 14 سال قبل وقتی پول نداشتند، شماره 10 خود، رونالدینیو را به بارسلونا فروختند؛ امروز پس گرفتن یک برزیلی دیگر برای‌شان خیلی شیرین است. انقدر شیرین که کارگردان تلویزیونی بازی هفته اول پاری‌سن‌ژرمن برابر آمیان، نزدیک به 20 بار در طول 90 دقیقه دوربین را روی جایگاه ویژه زوم کرد تا تصویر نیمار دیده شود. از روز اول تمامی حرکات ستاره برزیلی جلوه خاصی به خود گرفته است. همه چیز طوری رقم خورده که انگار پی‌اس‌جی خانه‌ای است که نیمار به آن برگشته. این را می‌توان از راحتی بیش‌ از اندازه او در پاریس فهمید.

    نیمار این روزها راحت‌تر از قبل در پاریس زندگی‌ می‌کند. او در ابتدا که به کشور فرانسه آمد، مجبور شده بود تا در هتل بماند و این وضعیتش برای حضور در تمرینات را کمی سخت کرده بود. اما وقتی که از آخرین اردوی تیم‌ملی برزیل برگشت، اقدام به اجاره یک خانه بسیار مجلل کرد. خانه‌ای نزدیک به محل تمرین پاری‌سن‌ژرمن. خانه جدید نیمار با محل تمرین تیمش تنها 10 کیلومتر فاصله دارد. او منطقه ‹‹ بوگیوال ›› شهر پاریس را برای اقامت انتخاب کرده است. دقیقا همان‌جایی که رونالدینیو نیز در زمان حضورش در فرانسه زندگی می‌کرد. به اضافه اینکه کورزوا، مدافع چپ پی‌اس‌جی هم در این منطقه و در نزدیکی نیمار ساکن است. خانه جدید و 5 هزارمتری و 5 طبقه‌ای نیمار هر چیز دل‌تان بخواهد دارد. از 5 اتاق‌خواب با تمامی امکانات تا استخر سرپوشیده و زمین فوتبالی کوچک که این روزها در خانه اکثر فوتبالیست‌های بزرگ دیده می‌شود.

    از دیگر نکات جالبی که درباره سکونت نیمار در منطقه بوگیوال وجود دارد، می‌توان به نارضایتی اهالی محل زندگی او اشاره کرد. در خبرها آمده بود که همسایگان نیمار اصلا از حضور او در محل زندگی‌شان راضی نیستند. برخلاف طرفداران پی‌اس‌جی که از حضور او در پاریس بسیار ذوق‌زده هستند. دلیل نارضایتی آنها اتفاقا جالب است. شکایت همسایگان نیمار در این محله 9 هزار نفره، به این دلیل است که آنها نگران هجوم پاپاراتزی‌ها و طرفدران نیمار هستند. کسانی که انگار اصلا وجود دارند برای اینکه اطراف ستاره‌ها باشند. پس به نظر همسایگان مهاجم باشگاه پاری‌سن‌ژرمن کار بسیار سختی در پیش خواهند داشت!
    در مقابل نیمار اما انگار فکر همه چیز را کرده است. او که حالا گران‌ترین فوتبالیست تاریخ است، بیش از پیش در تیررس نگاه‌ها قرار گرفته. حتی با این وجود که دیگر در باشگاهی مثل بارسلونا بازی نمی‌کند، ولی پولی که برای نیمار خرج شده اهمیت او را چند برابر بیشتر از قبل کرده است. فوق‌ستاره برزیلی پی‌اس‌جی به تازگی یک بادیگارد مشهور برای خودش استخدام کرده. ‹‹ طالب نوردین ›› ستاره فرانسوی بازی‌های بوکس UFC کسی است که نیمار به سراغش رفته. نوردین تا به حال در 7 مسابقه UFC حاضر شده و 5تای آنها را با برد پشت سر گذاشته است. او که در آخرین مبارزه خودش در ماه می موفق به شکست اولیور انکمپ شده، حالا وظیفه جدیدش محافظت از نیمار است.

    نیماری که پیش از شروع فصل جدید و بازی مقابل گنکام تصاویر مربوط به خوش‌گذرانی‌هایش در تعطیلات روی صفحه اصلی سایت‌های ورزشی رفته بود. او پیش از اضافه شدن به ترکیب پی‌اس‌جی و دریافت مجوز از فدراسیون اسپانیا، روزهای شادی را به همراه دوستانش سپری کرد. در این بین مثل همیشه پاپاراتزی‌هایی بودند که خوشحالی‌های جالب‌توجه نیمار را ثبت کردند. آرامش و خونسردی نیمار در مواجهه با این اتفاقات نیز قابل‌توجه بود. او انگار این روزها بیش از هر چیز دیگر قصد دارد در پاریس آرامش داشته باشد. آرامشی که حداقل تا پیش از شروع لیگ‌قهرمانان اروپا و فشرده‌تر شدن بازی‌ها قطعا وجود خواهد داشت.

    آرامش نیمار در پاریس انقدر زیاد شده که خیلی‌ها از رفتارهای او کمی انتقاد می‌کنند و اعتقاد دارند - گران‌ترین فوتبالیست‌ تاریخ - بودن، نیازمند مسئولیت‌پذیری بالایی از سوی اوست. یکی از تصاویری که طی روزهای گذراندن تعطیلات از نیمار در ‹‹ سینت تروپز ›› گرفته شده، نشان می‌دهد او چقدر دوست دارد که دنبال‌رو حرکات و ژست‌های کریس رونالدو باشد. این همان رازی است که نشریه ‹‹ GQ ›› از رفتارهای نیمار برداشت کرده و به آن پرداخته است. نیمار در تعطیلات پیش فصل با استیلی شبیه به رونالدو و اینطور که حتی شبیه او لباس پوشیده بود، در سواحل سینت تروپز مشغول خوش‌گذرانی است. استراحت‌کردنش روی قایق شخصی و پریدن‌هایش در آب، حرکاتی است که باعث تشبیه او به کریس‌رونالدو شده است. کسی که پیش از این به عنوان یکی از الگوهای نیمار از طرف ستاره برزیلی معرفی شده بود. البته 222 میلیون یورو خرجی که پی‌اس‌جی برای آزادسازی او کرد و حقوق سالیانه 45 میلیون یورویی که به نیمار داده می‌شود، شاید اگر به هر کس دیگری هم می‌رسید، چنین رفتارهای مشابهی در ساحل سینت‌ تروپز از آن شخص دیده می‌شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی