عصر بازار

۱۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری مصوب خارجی

عصر اعتبار- رییس سازمان سرمایه‌گذاری خارجی رقم سرمایه‌گذاری مصوب خارجی در دولت یازدهم را ۱۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار اعلام کرد.

۱۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری مصوب خارجی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمد خزاعی در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری اتاق تعاون ایران و سازمان سرمایه گذاری خارجی با اعلام این موضوع افزود: در دولت یازدهم حدود 11 میلیارد و 200 میلیون دلار نیز سرمایه وارده به کشور داشتیم.
    رییس سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران با بیان اینکه تاکنون به لحاظ راهبردی و برنامه ریزی تعاملی با بخش تعاون نداشتیم، گفت: این تفاهم نامه باعث می‌شود تا شناخت سازمان سرمایه گذاری از تعاونی‌ها افزایش یابد.
    معاون وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه حمایت از بخش تعاون در واقع شکل گیری واقعی‌ترین و مردمی‌ترین بخش اقتصاد کشور است، افزود: در تعاونی‌ها با شرکت خصوصی مواجه نیستیم و موفقیت بخش تعاون شامل حال مردم می‌شود، ولی در این حوزه کم توجهی و کم کاری شده است.
    خزاعی ادامه داد: باید اهداف این تفاهم نامه را از طریق تشکیل کارگروهی پیگیری کنیم، اما تعاونی‌ها تاکنون برای استفاده از سرمایه گذاری خارجی درخواستی نداشته اند، ولی بخش خصوصی روزانه ده‌ها درخواست ارائه می‌کند.
    رییس سازمان سرمایه گذاری خارجی تاکید کرد: این آمادگی از سوی سازمان برای همکاری با بخش تعاون در راستای اجرایی کردن تفاهم نامه وجود دارد.
    وی همچنین از مذاکره با وزارت امور خارجه خبر داد و گفت: حضور یک دیپلمات در سفارتخانه‌ها برای رایزنی بازرگانی کافی نیست و رویکرد در این بخش باید تغییر کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی