عصر بازار

بانک توسعه تعاون ۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد

عصر اعتبار- مدیر اعتبارات و سرمایه گذاری بانک توسعه تعاون گفت: این بانک از ابتدای امسال تاکنون حدود ۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در سطح کشور پرداخت کرده است.

بانک توسعه تعاون ۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایرنا، حمیدرضا البرزی روز چهارشنبه در دوازدهمین جشنواره تعاونیهای برتر سال 1396 استان خراسان رضوی در مشهد افزود: این تسهیلات در سرفصلهای کشاورزی، صنعت و معدن، خدمات و بازرگانی و مسکن پرداخت شده و بیشترین میزان پرداخت در حوزه های صنعت، معدن و کشاورزی بوده است.
    وی ادامه داد: پارسال نیز بانک توسعه تعاون 50 هزار میلیارد ریال تسهیلات در همین سرفصلها پرداخت کرد که باز هم بخشهای صنعت، معدن و کشاورزی در اولویت پرداخت تسهیلات بودند.
    مدیر اعتبارات و سرمایه گذاری بانک توسعه تعاون گفت: این بانک با 40 شعبه و 80 باجه در کل کشور دارای سرمایه پایه پنج هزار میلیارد ریال است.
    وی افزود: یکی از مشکلات بانک توسعه تعاون مساله پایه پولی است که شاید نتواند با این پایه پولی به جامعه هدفش که تعاونیها هستند به خوبی خدمات ارائه دهد. بانک توسعه تعاون برای حل این مشکل سه رویکرد را خارج از منابع داخلی دنبال می کند تا از ظرفیتهای خارج از بانک استفاده کرده و بتواند تسهیلات را در اختیار تعاونگران قرار دهد.
    البرزی ادامه داد: رویکرد نخست استفاده از ظرفیتهای صندوق توسعه ملی است. در این راستا چند سالی است که بانک توسعه تعاون با این صندوق قرارداد عاملیت دارد و در سالهای 95 و 96 تعداد 14 قرارداد در بخش کشاورزی با محوریت صادرات و نیز بخش صنعت و معدن منعقد کرده است.
    وی گفت: رویکرد دوم بانک توسعه تعاون برای حل مشکل کمبود سرمایه پایه استفاده از وجوه اداره شده دستگاههای دولتی و سازمانهاست. در این راستا بانک با دستگاهها تفاهمنامه منعقد و سعی می کند در حوزه پرداخت تسهیلات با انعقاد تفاهمنامه ها ظرفیت بخش تعاون را افزایش دهد.
    مدیر اعتبارات و سرمایه گذاری بانک توسعه تعاون افزود: سومین رویکرد ایجاد صندوقهای سرمایه گذاری است تا بانک بتواند از منابع سرگردان سطح جامعه استفاده کند. در این راستا 'صندوق صبا' تاسیس و منابعی از این محل برای بخش تعاون در نظر گرفته شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی