عصر بازار

بهاءالدین هاشمی‌حسینی:

ادغام بانکها، قیمت تمام شده پول را پایین می آورد

عصر اعتبار- هاشمی حسینی گفت: با ادغام بانکها در هزینه‌های ستاد صرفه جویی شده، قیمت تمام شده پول پایین می‌اید، کارایی افزایش پیدا میکند و دارایی‌های غیرضرور نیز آزاد خواهد شد وبانکها چابک‌تر می‌شوند.

ادغام بانکها، قیمت تمام شده پول را پایین می آورد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، بهاءالدین هاشمی‌حسینی در مورد ادغام بانکهای زیان ده زیرمجموعه نیروهای مسلح اظهار داشت: زیان‌ده بودن بانکها به شرایط اقتصادی، تحریم بانکها، بالا بودن مطالبات معوق، کسری بودجه دولت برای پرداخت مطالبات شرکتهای دولتی و پیمانکاران وابسته است.

    وی افزود: الزام قانونی‌این است که یک شخصیت حقوقی واحد نمی‌تواند مالک چند بانک باشد و سهام چند بانک را نیز داشته باشد.

    هاشمی‌حسینی خاطر نشان کرد:از نظر اقتصادی نیز ادغام بانکها و مؤسسات مالی‌نیازمند پیش‌نیازهایی است، سهامداران و فرهنگ مشترک داشته باشند و دارای اهداف و ماموریت‌های مشترک و یکسان باشند.

    این کارشناس‌ارشد بانکی گفت: برای ادغام، بانکها باید همسان باشند(بانکهای تجاری و یا بانکهای تخصصی) بانکهای مربوط به وزارت دفاع و نیروهای مسلح دارای این ویژگی برای ادغام هستند که بتوانند بانک قوی تری را ایجاد کنند.

    این کارشناس‌ارشد بانکی‌افزود: با ادغام بانکها در هزینه‌های ستاد صرفه جویی شده، قیمت تمام شده پول پایین می‌اید، کارایی افزایش پیدا میکند و دارایی‌های غیرضرور نیز آزاد خواهد شد وبانکها چابک‌تر می‌شوند.

    وی با بیان اینکه ادغام فواید زیادی دارد نه تنها برای نیروهای مسلح بلکه برای تمامی بانکهایی که شبیه هم هستند گفت: بانکهایی که دارا‌ی یک حوزه فعالیت و سهامداران منسجم هستند می‌توانند ادغام شوند.

    وی افزود: البته سیستم بانکی ما در شرایطی نیست که برخی بخواهند برایش جوی ناامن ایجادکنند و مشتریان را بترسانند، هیچ جای دنیا بدون مستند نمی‌توانند در مورد بانکها صحبت کنند زیرا برخی‌از شایعات و اخبار مشکلات بزرگی را برای مردم بوجود خواهد آورد.

    به گزارش ایلنا؛ اخیرا اخباری منتشر شده که از مجموع چهار بانک و مؤسسه مالی متعلق به سپاه و ناجا انصار، مهر اقتصاد و قوانین هر سه زیانده هستند و مؤسسه ثامن در مرز ورشکستگی قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو